"بمب" شش میلیاردی شد؛ جوان همچنان در صدر

آخرین هفته اکران دی ماه، با اکران آثار جدید محمد آهنگرانی و پویا بادکوبه و همچنین ادامه روند صدرنشینی فیلم پرحاشیه رامبد جوان همراه بود.

به گزارش ایمنا، "قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان، در هفته دوم اکران نیز، با فروش کمی بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، در رتبه اول فروش هفتگی سینمای ایران قرار گرفت و در مجموع، از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد. در این فیلم، امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان حضور دارند.

"تخته گاز" اثر جدید محمد آهنگرانی با فروش ۴۷۰ میلیون تومانی در طی ۱۰ روز اکران، آن هم با در اختیار داشتن تنها حدود ۵۰ سالن نمایش، در رتبه پنجم فروش هفتگی قرار گرفت. در این فیلم کمدی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه به ایفای نقش می‌پردازند.

"مارموز" در ادامه روند کاهشی میزان فروش خود در گیشه، با درآمد حدود ۶۰۰ میلیون تومان در هفته پنجم اکران، از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عبور کرد. فیلم جدید کمال تبریزی، مضمون سیاسی در قالبی کمدی دارد و حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی با همراهی گروه موسیقی «بمرانی» در آن ایفای نقش می‌کنند.

"کلمبوس" نیز با فروش نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان در طی هفته ششم اکران، بالاخره چهار میلیاردی شد. این دومین هفته پیاپی است که ساخته هاتف علیمردانی در جمع سه فیلم پرفروش هفته حضور دارد. از بازیگران این فیلم کمدی می‌توان به هانیه توسلی، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی اشاره کرد.

ساخته پیمان معادی اگرچه شش میلیاردی شد، اما به روند کاهشی خود در گیشه ادامه داد و این هفته کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان فروخت. "بمب؛ یک عاشقانه"، تجربه کارگردانی-بازیگری پیمان معادی است که با بازی لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور و... همراه شده و روایت‌گر عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ در روزهای پر اضطراب بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ زمانی که تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد، است.

اثر حسین قناعت برای سومین هفته متوالی از مجموع بیش از ۱۰۰ سالنی که در اختیار دارد، ۳۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد و به این ترتیب هفته آینده میلیاردی خواهد شد. "دزد و پری ۲" در ژانر کودک و نوجوان با بازی امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ و مرتضی زارع به همراه یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر و عرفان برزین ساخته شده است.

"درساژ" در اولین هفته اکران، کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان فروخت و البته هنوز، بیش از ۳۰ سالن در اختیار نخستین فیلم پویا بادکوبه قرار داده نشده است. در این فیلم، علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و نگار مقدم به نقش آفرینی می‌پردازند. در خلاصه این اثر اجتماعی آمده است: گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت...

"اتاق تاریک" با فروش ۱۶۰ میلیون تومانی در هفته چهارم اکران، به مجموع فروش ۹۴۰ میلیون تومان دست یافت. ساره بیات و ساعد سهیلی به همراه محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی و رضا احمدی، در اثر اجتماعی سید روح‌الله حجازی بازی می‌کنند.

با کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان درآمد از گیشه ۷۴ سالن نمایش، "پاستاریونی" به مجموع فروش تنها دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان دست یافت. این فیلم در ژانر کودک-خانواده را سهیل موفق کارگردانی کرده و سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"میلیونر میامی" در ششمین هفته اکران، تنها ۴۶ میلیون تومان درآمد داشت و به فروش حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسید. این فیلم با کارگردانی مصطفی احمدی و با وجود حضور بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، علی قربانزاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی، نتوانسته در گیشه عملکرد خوبی داشته باشد.

چهاردهمین هفته اکران "پیشونی سفید ۲" با کاهش آمار فروش نسبت به هفته گذشته همراه بود. البته این فیلم کودک و نوجوان پیش از این توانسته بود از مرز فروش ۴ میلیارد تومانی گذر کند  و اکنون نیز حدود چهار میلیارد و ۹۰ میلیون تومان از گیشه درآمد داشته است. در فیلم سید جواد هاشمی که خود نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده اثر است، چهره‌هایی نظیر ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی و امیر سهیلی حضور دارند.

"مغزهای کوچک زنگ زده" بعد از گذشت قریب به چهار ماه از اکران، این هفته با نمایش در ۱۶ سالن سینمایی توانست حدود ۴۰ میلیون تومان فروش داشته باشد و به این ترتیب به فروش ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومانی دست یابد. در این فیلم نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر نام‌های موجود در فهرست فروش هفتگی سینمای ایران، می‌توان به "هزارپا"، "وای آمپول" و "آستیگمات" اشاره کرد. ساخته ابوالحسن داودی که پیش از این با اختلاف رکورد گیشه سینمای ایران را شکسته بود، اگر تا چند هفته دیگر از پرده پایین کشیده نشود، از مرز ۳۸ میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد. دو فیلم دیگر اما هنوز در تلاش برای رسیدن به فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هستند.

کد خبر 365078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.