اجازه نمی‌دهیم کسی خارج از چارچوب قانون با شهروندان برخورد کند

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: باید شهروندان را شهروند قانون‌مدار بدانیم و تلاش کنیم آنان را با قانون خدمات شهری آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در جلسه هم اندیشی و برنامه‌ریزی ستاد خدمات شهری اظهار کرد: فعالیت حوزه خدمات شهری، بسیار دشوار و گسترده است، در این بخش هیچ زمان اداری مشخصی وجود ندارد و باید با هر چیزی که چهره شهر را نازیبا می‌کند برخورد شود. در این راستا ساخت و سازها در اطراف شهر، سدمعبر، شغل‌های مزاحم و آلاینده جایی در شهر ندارند.

وی با بیان این نکته که "باید به کرامت انسانی شهروندان توجه شود" تاکید کرد: باید شهروندان را به عنوان شهروند قانون مدار بدانیم و تلاش کنیم شهروندان را با قانون خدمات شهری آشنا کنیم؛ پیش از برخورد باید پیشگیری و آموزش انجام شود و به حقوق اساسی و کرامت انسانی شهروندان توجه کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نمی‌پذیریم کسی خارج از چارچوب با شهروندان برخورد کند و آبروی شهرداری را بازیچه قرار دهد؛ همچنین اگر شهروندی با ماموری برخورد نامناسب داشت باید از طریق قانونی و قضایی پیگیری شود؛ البته این اطمینان را به مردم می‌دهیم که چنانچه ماموری از شهرداری اصفهان تخلفی کرد با وی برخورد خواهد شد.

امیری افزود: از ظرفیت اتحادیه‌ها در بحث جمع آوری دستفروشان باید بیشتر استفاده شود؛ ماموران وظیفه دارند در حفظ تاسیسات و اموال شهرداری نظارت کنند؛ همچنین مسئولان نیز باید در زیباسازی اماکن تلاش بیشتری کنند.

اعمال قانون باید به درستی انجام شود
حسن محمدحسینی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات از سال ۷۹ با نام ستاد پیشگیری تشکیل شد. تخلفات شهری علاوه بر نقض حقوق شهروندی، سلامت جسمی و روحی افراد را به مخاطره می اندازد؛ روزانه ۹۰ میلیون تومان شهرداری اصفهان صرف رفع تخلفات شهری می‌کند که این عدد در مجموع سالانه به ۳۴ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعمال قانون باید به درستی انجام شود، ادامه داد: بیشترین آمار تخلف در سطح شهر مربوط به تخلفات ساخت و ساز و سد معبر است. هدف این مجموعه پیشگیری و استفاده از روش‌هایی مانند آموزش و برگزاری کلاس های توجیهی برای متخلفان است. رایزنی و همکاری با اتحادیه‌ها از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است. در این راستا با ۱۸ اتحادیه از صنف‌های مختلف همکاری و ارتباط قوی داریم و رفع بسیاری از تخلف‌ها از طریق اتحادیه‌ها پیگیری می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهمترین بخش اداره، نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: اداره پیشگیری و رفع تخلفات بر پایه نیرو انسانی بنا شده است، برای ماموران اداره کلاس های سلامت روان و آموزش برخورد با متخلفان برگزار شده ضمن اینکه برای تمام نیروها گواهی سلامت صادر خواهد شد. همچنین بخش نیروهای تخلفات ساختمانی را از بقیه بخش ها جدا کرده و آموزش های تخصصی به آن‌ها داده‌ایم.

وی با تشریح برنامه‌ها و اهداف پنج ساله اداره پیشگیری و رفع تخلفات خاطرنشان کرد: اهداف گوناگونی مورد نظر قرار گرفته است از جمله، آگاه سازی شهروندان از طریق فرهنگسراها، رسانه‌ها و تبلیغات شهری؛ همچین ایجاد رشته دانشگاهی با عنوان پیشگیری و رفع تخلفات دیگر درخواست این حوزه بوده است. ایجاد یک مرکز آموزش حرفه و فن و ایجاد بازار کار برای متکدیان در کنار محلی که برای غربال متکدیان در نظر گرفته شده است از دیگر اهداف این مجموعه است.

کد خبر 365055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.