پیگیر رفع مشکل کشتارگاه دام خوانسار هستیم

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: کشتارگاه دام باید در شهرستان احداث و در کنار آن، مرکز خرید دام راه اندازی شود تا دست واسطه و دلالان کوتاه شده و همچنین دامپزشکی نظارت بهتری در کنترل بیماری دام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیگیر ایجاد بازارچه دائمی برای فروش مستقیم محصولات کشاورزی شهرستان هستیم، اظهار کرد: هدف ایجاد بازارچه دائمی فروش مستقیم محصول پس از برداشت به دست فروشنده است تا محصول طبیعی و ارگانیک، ارزان تر و قبل رفتن به سردخانه در اختیار مشتری قرار گیرد و هم برای کشاورز درآمدزایی بهتری داشته باشد.

وی افزود: در حال رایزنی با راه و شهرسازی برای تملک زمین در ایجاد بازارچه هستیم البته شهرداری نیز قطعا همکاری لازم را خواهد کرد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه سود تسهیلات طرح‌های روستایی کمتر از ۹ درصد است، افزود: برای دریافت تسهیلات، روستاییان و کشاورزان به سامانه "کارا" مراجعه و ثبت نام کنند همچنین در این زمینه می‌توانند با کارشناسان فرمانداری، اداره کار و صنعت، معدن و تجارت راهنمایی بگیرند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای احداث کشتارگاه دام در شهرستان افزود: برای سلامت و بهداشت گوشت، ذبح دام باید در خوانسار انجام شود، از طرفی طی کردن مسافت و رفت و آمد برای قصابی‌ها هزینه‌بر است.

کمالی ادامه داد: در این مورد زمین برای احداث تملک شده و مشکل آبی هم که وجود داشت رفع شده است.

وی با بیان اینکه پس از موافقت نامه اصولی برای احداث کشتارگاه از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، ساخت کشتار آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: معتقدیم کشتارگاه دام باید در شهرستان احداث شود و در کنار آن مرکز خرید دام ایجاد شود تا دست واسطه و دلالان کوتاه شود.

فرماندار خوانسار افزود: مسئله دیگر که از اهمیت بالایی برخوردار بوده خرید و فروش دام در یک مکان کنار کشتارگاه دام است که در این راستا به دنبال سرمایه گذار هستیم و در صورتی که شرکت‌های تعاونی برای سرمایه گذاری تمایل داشته باشند، همکاری لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه سلامت دام از اهمیت خاصی دارد، زیرا در حفظ سلامت مردم مهم و موثر است، ادامه داد: وقتی محل عرضه دام ایجاد شود دست واسطه و دلال کوتاه می‌شود، فروشنده و یا خریدار به صورت مستقیم مراجعه می‌کند و پل ارتباطی بین آنها ایجاد می‌شود و از طرفی دامپزشکی نظارت بهتری برای کنترل و جلوگیری از بیماری دام خواهد داشت.

کد خبر 365035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.