لحظه به لحظه ورود گردشگر به شهر درآمدزا است

کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: از لحظه به لحظه ورود گردشگر به شهر می توان کسب درآمد کرد و این فرصت برای اصفهان در ایام خاصی مانند عید نوروز بسیار مغتنم است.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجایی که حوزه گردشگری دارای شاخه های مختلف در خدمات و تولید است می‌توان از این حوزه به عنوان یک صنعت پربازده اقتصادی نام برد.

وی اضافه کرد: شهر اصفهان در نوروز دارای آب و هوای مطبوع بوده و جذابیت های گردشگری فراوانی در این شهر موجود است، علاوه بر گردشگران خارجی، هموطنان از اقصی نقاط کشور به  اصفهان می آیند بنابراین باید از اکنون برای جذب گردشگران نوروزی تبلیغات انجام شود.

این کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری تاکید کرد: با ورود گردشگر هتل‌ها، مسافرخانه ها و رستوران ها رونق می گیرد، مسافران با خرید سوغات‌های اصفهان از این صنعت حمایت می کنند، همچنین با بازدید از اماکن تاریخی وتفریحی با پرداخت هزینه به این حوزه نیز کمک اقتصادی می شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که همه اقشار توانایی سفر به اصفهان را داشته باشند، تصریح کرد: برخی از اقشار توانایی تامین هزینه‌ها برای اقامت در هتل را ندارند به همین ترتیب باید امکانات اقامتی برای آن ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت صنایع دستی در زمان ورود گردشگر به شهر اصفهان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، صنایع دستی اصفهان برای برخی از گردشگران داخلی گران است، در حالی که این صنایع برای گردشگران خارجی قیمت مناسبی دارد، به این ترتیب لازم است پای گردشگران خارجی بیش از پیش به این شهر باز شود.

ابراهیمی با شاره به جهانی بودن شهر اصفهان، تصریح کرد: اصفهان یک برند تاریخی است و باید از پتاسیل‌های موجود در آن برای رونق شهر استفاده کرد.

کد خبر 365023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.