تاکسیرانان، سفیران فرهنگی شهر به حمایت نیاز دارند

شهردار اصفهان گفت: رانندگان تاکسی سفیران فرهنگی شهر هستند و می توانند گردشگران را از شهر فراری دهند، اما به لحاظ تعهد و وجدانی که دارند و به لحاظ شغلی که انتخاب کرده‌اند، در گردش روزانه خود در شهر و گفت‌وگو با مردم، به جای مدیران، امید را در دل مردم زنده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز ( شنبه) در آیین طرح سفرهای فیروزه‌ای در قالب افتتاح و رونمایی از طرح های سازمان تاکسیرانی ضمن تشکر از رانندگان تاکسی که نقش مهمی در معرفی شهر اصفهان دارند، اظهار کرد: رانندگان تاکسی با تمام سرمایه و امکانات مادی خود به عرصه آمدند تا بتوانید رزق حلالی به دست آورند و در اداره شهر نقش داشته باشند؛ در این میان مردمی که به دلیل شرایط اقتصادی مشکل دارند و دچار رنج شده‌اند ، ممکن است گاهی بداخلاقی کنند، اما رانندگان به عنوان سفیران فرهنگی با خوش خلقی، سیمای باز و سخنان زیبا می توانند آبی بر آتش آنها باشند.

وی تأکید کرد: رانندگان تاکسی می‌توانند بیانگر اوصاف پسندیده مردم اصفهان باشند و میراث این شهر را به همگان معرفی کرده و آن را به جایگاه واقعی خود که شهری تاریخی، فرهنگی، خلاق و دوستدار کودک است، برسانند؛ رانندگان تاکسی در واقع آنچه که ما در شعارهایمان می‌گوییم را عمل می‌کنند، با مهمانان خارجی مواجه می شوند و شهر را معرفی کرده و در واقع چرخه اقتصادی شهر را رونق می بخشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت رانندگان تاکسی، گردشگری را در شهر رونق می بخشد، اظهار کرد: نقش رانندگان تاکسی با سایر نقش‌ها در جامعه تفاوت دارد چرا که آن ها عضو خانواده شهرداری هستند و ما به آن‌ها تفویض اختیار کرده‌ایم تا در مواجه با مردم و گردشگران با آن‌ها سخن بگویند.

نوروزی ادامه داد: رانندگان تاکسی سفیران فرهنگی شهر هستند و می توانند گردشگران را از شهر فراری دهند، اما به لحاظ تعهد و وجدانی که دارند و به لحاظ شغلی که انتخاب کرده‌اند در گردش روزانه خود در شهر و سخن با مردم، به جای مدیران، امید را در دل مردم زنده می‌کنند؛ اگر رانندگان تاکسی راهنمای خوبی برای مسافران باشند در واقع سفیران خوب فرهنگی در شهر بوده‌اند، رانندگان، زیبایی‌های شهر را نشان می دهند و به همین دلیل است که باید برای حمایت بیشتر از آنها تلاش کنیم.

وی گفت: اگر شهر اصفهان امروز زبانزد خاص و عام شده است و همه جا گفته می شود که مردم اصفهان مهمان نواز هستند به دلیل آن است که با رانندگان تاکسی شهر ارتباط داشته‌اند، یک راننده تاکسی از فرودگاه، هتل یا دیگر مراکز اقامتی همراه مسافر و گردشگر است؛ بنابراین آنها می توانند با روی گشاده با آن ها سخن بگویند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: طی سفر با تاکسی با مشکلات تاکسیرانان آشنا شدم که مهمترین آنها نصب تاکسی‌متر بود؛ این چالش باعث شد چاره ای برای آن اندیشیده شود، ما باید به رانندگان تاکسی سوبسید بدهیم و امکان خوبی فراهم کنیم؛ حضور در تاکسی و گفت‌وگو با رانندگان تاکسی بسیار اثرگذار است و هرچه باب این گفتگوها باز شود، به نفع جامعه خواهد بود.

نوروزی رانندگان تاکسی را سنگ صبور مسافران دانست و گفت: هرچه تعامل با رانندگان تاکسی افزایش پیدا کند، آرامش و آسایش در شهر رواج پیدا خواهد کرد.

کد خبر 365019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.