هوای پاک بهانه‌ای برای ابراز هنر هنرمندان

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی از آمادگی این مجموعه برای استفاده از کلیه ظرفیت‌های جامعه در راستای توسعه فرهنگ شهروندی خبر داد.

احمد رضایی دارافشانی، در حاشیه کارگاه یک روزه هنر و تجربه با عنوان "هوای پاک" در جمع خبرنگاران گفت: سه هنرستان هنرهای زیبای پسران، هنرهای زیبای دختران و هنرستان معتمد در کارگاه هوای پاک شرکت کرده‌اند. شرکت کننده‌های این کارگاه، بهترین هنرجویان این مراکز هستند.

وی افزود: روز هوای پاک بهانه‌ای برای برگزاری این کارگاه است. همچنین در ابتدا قرار بود کارگاه در ایستگاه مترو برگزار شود، اما به سبب برفی که صبح باریدن گرفت و سرمای هوا غافلگیر کننده بود، به ناچار کارگاه را به کتابخانه مرکزی منتقل کردیم.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه شرکت کنندگان به طراحی کارت پستال مشغول هستند، اضافه کرد: بچه‌ها این طراحی‌ها را با خود خواهند برد و روز چهارشنبه با نظر مربیان طرح‌های نهایی به سازمان ارائه می‌شود.

رضایی ادامه داد: ابتدا یک نمایشگاه از آثار این افراد برگزار می‌شود و سپس بهترین آثار آن‌ها چاپ و به کار برده می‌شود. به طور کلی، چند هدف کلان وجود دارد؛ یکی اینکه روز هوای پاک است و بنابر مسئولیتی که داریم برای این روز اثر تولید می‌کنیم.

وی افزود: دومین نکته مهم این است که این افراد هنرمند، آینده این شهر هستند و از حالا باید بدانند که با طراحی‌هایشان می‌توانند در اداره شهر نیز شریک باشند، هنر خود را در اختیار مردم بگذارند و هنرشان مؤثر خواهد بود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان درباره تأثیر این هنرمندان گفت: نمایش این هنر در میان مردم، باعث توجه آنان به موضوعات مهمی نظیر هوای پاک خواهد شد.

رضایی همچنین درباره تقدیر از این آثار اضافه کرد: قرار است توسط داورانی که خود هنرستان‌ها معین نموده‌اند، به بهترین آثار هدایایی تعلق بگیرد و مهمترین هدیه این است که این آثار چاپ و منتشر می‌شوند.

رضایی درباره محوریت هوای پاک در این کارگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه با عنوان هوای پاک، نشان دادن آن چیزهایی است که هوا را پاک نگاه می‌دارد، مثل استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروی تک سرنشین و خودروهای دودزا.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این کارگاه یک روزه است، محصول آن در طول سال قابل بهره‌برداری است و پس از برگزاری نمایشگاه، بهترین‌های آن‌ها در پایه بتنی‌ها، پشت تابلوهای شهری و عرشه پل‌ها استفاده خواهد شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در اداره توسعه فرهنگ شهروندی حرکتی آغاز شده و در راستای آن، به جایی رسیده‌ایم که باید جذب طبقه مؤثر را داشته باشیم. طبقه مؤثر هم همین هنرمندان، فرهیختگان، معلمان، پزشکان، دانشجوها و... هستند.

رضایی در ادامه گفت: اینگونه نیست که در اداره توسعه فرهنگ شهروندی تنها با عده خاصی فعالیت‌های خود را به پیش ببریم، بلکه به زودی حتی در اپلیکیشنی که از سوی این اداره منتشر خواهد شد، بخشی با عنوان "همکاری با ما "خواهیم داشت که در موضوعات مورد نطر، همه از سراسر ایران می‌توانند برایمان تولید محتوا کنند. این امر به منظور استفاده از تمامی پتانسیل‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه، برای توسعه فرهنگ شهروندی است.

به گزارش ایمنا، کارگاه یک روزه هنر و تجربه با موضوع هوای پاک، در ادامه مجموعه برنامه‌های "آدم و هوا" سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، روز شنبه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 365012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.