مقایسه جوانان میان دو نسل گذشته اشتباه است

خوانسار- نویسنده کتاب سردار صادقی گفت: نباید جوانان را تخریب کرد برخی به اشتباه نسل امروز را با نسل گذشته مقایسه می‌کنند این کار چیزی جز دوری و جدایی نسل جوان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، امیر حسن پور امروز(شنبه) در برنامه کوی نیکنامان که به مناسبت سالروز حماسه و ایثار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن همچنان به دشمنی خود با ملت ایران ادامه می‌دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵ شهید خوانساری که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیدند، افزود: امروز تنها هدف دشمنان، جوانان این مرز و بوم هستند، آنها میلیاردها دلار سرمایه گذاری می‌کنند تا از هر طریقی برای فریب نسل جوان استفاده کنند در این شرایط وظایف خانواده‌ها نیز بیش از پیش پررنگ‌تر می‌شود، آنان باید به عقاید و باورهای جوانان احترام بگذارند وگرنه دیگران از این موقعیت سوء استفاده خواهند کرد.

نویسنده کتاب سردار صادقی تصریح کرد: نباید جوانان را تخریب کرد برخی به اشتباه نسل امروز را با نسل گذشته مقایسه می‌کنند این کار چیزی جز دوری و جدایی نسل جوان ندارد.

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف می‌توان کتاب شهدا را هدیه دهیم، تأکید کرد: چرا در خوانسار چند کتاب جامع شهدا نیست؟ امروز باید رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات جنگ را بنویسند یا اگر توانایی نوشتن ندارند ضبط و ثبت کنند تا برای آیندگان ماندگار بماند.

حسن پور با اشاره به خاطراتی از شهید سید اکبر صادقی خوانساری اظهار کرد: جوانان باید با ابعاد مختلف جنگ آشنا شوند چراکه تحقق این مهم سبب امیدواری و ارزش نهادن به شهدا است، به طور مثال وقتی نسل جوان ما بداند که شهدا در عملیات کربلای پنج کمر صدام را شکستند به طوری که صدام تعدادی  فرمانده را اعدام و سازمان ملل قطعنامه ۵۹۸ را مطابق خواست ایران صادر کرد، حس خوبی به آنان القا می شود.

وی با بیان اینکه شهید صادقی یکی از بزرگ مردان دوران جنگ است که شهید خرازی نیز ارادات خاصی به وی داشت، خاطرنشان کرد: نام کتاب پیشین که در مورد این شهید بزرگوار منتشر شد "عمو صادقی" بود، زیرا رزمندگان او را به این نام می‌شناختند، اما نام این کتاب "سردار صادق" بنا به پیشنهاد خانواده و همرزمان شهید نام‌گذاری شد.

به گزارش ایمنا، کتاب "سردار شهید صادق" را "امیر حسن پور" با محوریت زندگی و خاطرات شهید سید اکبر صادقی فرمانده سپاه پاسداران خوانسار، فرمانده گردان یا زهرا (س) و امام سجاد (ع) از لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در ۱۱۳ صفحه و با تیراژ یک هزار نسخه به چاپ رسانده است.

در آیین رونمایی کتاب سردار صادقی از ۲۵ خانواده شهید کربلای پنج شهرستان خوانسار و همچنین عوامل مستند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 365009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.