استفاده از پیشنهادات مردم در تنظیم بودجه ۹۸

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: در تنظیم بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان، مشارکت ذی‌نفعان بسیار مهم بود و در کنار پروژه‌های بزرگ استفاده از پیشنهادات و نیازهای مردم به واسطه ارتباط با ۱۳۷ در فرایند آن مورد توجه قرار گرفت.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان به مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۷۱ درصد عمرانی و ۲۹ درصد جاری است.

وی با بیان اینکه اهم ویژگی‌های بودجه اولویت به پروژه‌های نیمه‌تمام و محرک توسعه است، افزود: حدود ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق دو، هفت، ۹، ۱۱، ۱۴و ۱۵ اختصاص داده شده تا این پروژه‌ها اجرایی شود؛ به نسبت سال گذشته اولویت‌ها ادامه و اعتبار بیشتری برای آنها تخصیص یافته است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه حمل و نقل همگانی ۳۳ درصد از بودجه عمرانی معادل ۱۳۰۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است، گفت: برای شبکه معابر شهر نیز ۳۵۴ میلیاردریال بودجه در نظر گرفته شده است؛ برای حفظ و توسعه هوشمند فضای سبز و استفاده بهینه از منابع آبی پایدار ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار انجام شده است.

وی افزود: برای مباحث فرهنگی و اجتماعی با رشد چند درصدی نسبت به سال گذشته در بخش‌های سخت‌افزاری و زیرساختی، نرم‌افزاری و رویدادی بودجه های خوبی در نظر گرفته شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه رویکرد بودجه امسال در اولویت قراردادن محیط زیست، حمل و نقل همگانی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، گفت: بودجه تنظیم شده حاصل همت کارشناسان و مدیران شهرداری است، البته امسال مشارکت ذی‌نفعان نیز بسیار مهم بود و در کنار پروژه‌های بزرگ استفاده از پیشنهادات و نیازهای مردم به واسطه ارتباط با ۱۳۷ در فرایند آن مورد توجه قرار گرفت؛ یکی از ویژگی‌های بودجه ۹۸  این است که برای نخستین بار لایحه بودجه شهرداری و مؤسسات وابسته به صورت هماهنگ، هم‌راستا و همزمان تحویل شورای اسلامی شهر می‌شود.

فردانی ادامه داد: برای رفع آلودگی هوا اقداماتی از جمله فیلتراسیون اتوبوس‌ها و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی مد نظر قرار گرفت و اقدام دیگر استفاده از موتورسیکلت‌های برقی است که در راستای کاهش آلودگی‌ها تاثیرگذار است.

کد خبر 364990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.