برای دفاع از مرزهای جنوب و شرق کشور طرح "آمادگی دفاعی" داریم

خوانسار- رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: با مستقل شدن ایالات کالیفرنیا زمینه فروپاشی آمریکا فراهم شده است و این روند اگر پیش رود صدای شکسته شدن استخوان‌های پوسیده آمریکا در حال شنیده شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در یادواره شهدای شهرستان و گرامیداشت حماسه ۲۵ دی ماه مردم خوانسار اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت نظام ، حضور مردم در صحنه‌های سیاسی است که اقتدار و عظمت ایران را نشان می‌دهد و ضربه مهلکی به دشمنان وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پادگان‌های مرزی تمام حرکات دشمنان از جمله مسیرهای هواپیمایی و شناورهای آنان در دریای مدیترانه را شناسایی و تحلیل می‌کنند، گفت: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد اراده خودش را عملی کند با پاسخ کوبنده روبه رو خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: شهدا با روح و افکار و اندیشه بلندی که داشتند آرامش و آسایش دیگران را ترجیح دادند و با قاطعیت تمام در برابر دشمن ایستادگی کردند تا اسلام و دین پایدار بماند.

وی با بیان اینکه امروز عزت و سربلندی کشور به برکت خون پاک شهدا است، گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان قطب امنیت منطقه شناخته شده و چشم مستضعفان به ایران دوخته شده است ، به برکت خون شهدایی بوده که در زیر بیرق ولایت حرکت کردند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: روند تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب براندازی نظام است، آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب، ایران را از همان ابتدا تحریم کردند و بلافاصله موج ترور، بمب گذاری، کودتا و ناامنی‌ را در استان‌های شرق و غرب به راه انداختند تا نظام را براندازند.

پوردستان گفت: آمریکایی‌ها از جنگ ویتنام، خلیج فارس و جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسیدند که با جنگ فرسایشی نمی‌توانند به هدف برسند و امروز دشمن با شکل تازه‌ای از تهدیدات و با جنگ ترکیبی یا هیبریدی وارد شده است.

 وی با بیان اینکه دشمنان از راهبرد ترکیبی و از طریق  فضای فرهنگی و اقتصادی و مجازی هجوم آوردند، افزود: از نخستین مولفه‌های جنگ ترکیبی بُعد تهدیدات شبه سخت آن است و بازیگران آن گروهک‌های تروریستی هستند که با تاکتیک ویروسی حمله می‌کنند و نیروهای مقابله کننده را از بین می‌برند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی تشکیل دادند و هنگامی که به بلوغ رسید به سمت مرزهای ایران هدایتش کردند و در مرز عراق مستقر شدند البته نیروهای مسلح ایران با قدرت در مرزها مستقر هستند و موقعیت داعش را شناسایی می‌کنند.

وی گفت: ما برای دفاع از مرز جنوب و شرق کشور طرح آمادگی دفاعی داریم، خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح حفظ مرزها است و اگر فردی بخواهد وارد مرز ایران شود مورد هدف قرار می‌گیرد.

پوردستان با بیان اینکه آمریکا، داعش را برای اهرم فشاری بر ضد کشورهای ایران، سوریه و چین حمایت می‌کنند، گفت: بالغ بر هفت هزار نفر از نیروهای داعش در خاک افغانستان مستقر هستند و با پول عربستان و عمارت سلاح تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ ارزی را راه اندازی کرده است، تصریح کرد: از دیگر مؤلفه‌های جنگ ترکیبی دشمن ، جنگ نرم و فضای سایبری است که دشمن سرمایه گذاری زیادی بر آن کرده ، همچنین از دیگر مؤلفه‌های دشمن ، جنگ اقتصادی بوده و حلقه‌های تحریم به حدی است که در دولت ترامپ به آن مادر تحریم‌ها گفته می‌شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: متکی شدن به اقتصاد مقاومتی که یک اقتصاد درون زا است تنها راه مقابله با تحریم‌های دشمن است.

وی تأکید کرد: دشمن از طریق بیوتروریسم با محورهای هیبریدی، جنگ روانی گسترده را از طریق شبکه مجازی منتشر می‌کند تا مردم از نظام ناامید شوند، و کشور را ناکارآمد جلوه دهد و خود را قدرتمند جهان بداند.

پوردستان گفت: امروز آمریکا در بدترین شرایط و جزو بدهکارترین کشورهای دنیا قرار دارد، سال ۲۰۰۱ که به غرب آسیا حمله کرد ۳۰ کشور حمایتش می کرد، اما امروز در داخل کشورش با مشکل مواجه شده است؛ ناامنی اقتصادی و فرهنگی و تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با مستقل شدن ایالات کالیفرنیا ، زمینه فروپاشی آمریکا فراهم شده است و این روند اگر پیش رود صدای شکسته شدن استخوان‌های پوسیده آمریکا در حال شنیده شدن است.

کد خبر 364956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.