فشار دشمن و مدیریت‌های ضعیف دو عامل تشدید مشکلات در کشور است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم، اما فشار دشمن و تا حدودی مدیریت‌های ضعیف باعث تشدید مشکلات شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته اصفهان با دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهارکرد: خداوند در آیه ۳۲ سوره مبارکه نحل می‌فرمایند: «انسان‌های متّقی و مؤمن علاوه بر امتیازاتی که در دنیا و آخرت دارند، مرگ هم برای آنها آسان و لذت‌بخش خواهد بود زیرا ملائکه قبض روح، درب‌های بهشت را به روی آنها باز می‌کنند به خاطر اعمال نیکی که در دنیا انجام داده اند.

وی با اشاره به اهمیت معاد، افزود: معاد در قرآن با اهمیت‌ترین اصول است به طوری که یک ثلث قرآن کریم درباره معاد است و خداوند ۷۰ حزب قرآن را درباره معاد تعیین کرده، پس نباید از این مهم غافل شویم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: انسان‌ها به دنیا می‌آیند تا به وسیله دنیا آخرت خود را تأمین کنند همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند: «استفاده کنید از دنیا برای رسیدن به آخرت»؛ بنابراین اگر کسی به قدرت و مقام می‌رسد باید از این فرصت برای رسیدن به آخرتی خوب استفاده کند.

وی ادامه داد: فلسفه زندگی برای امتحان انسان‌ها است، از رییس جمهور گرفته تا معاونان ریس جمهور، وزرا، استانداران، روحانیت، طلاب و علما همه در جریان امتحان الهی هستند، این امتحانات سرنوشت آخرت را تعیین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی با تاکید بر اینکه انسان در طول زندگی هرگز نباید قیامت را از یاد ببرد، گفت: خداوند متعال به پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد که برای انسان‌ها قسم به ذات احدیت یاد کن که قیامت وجود دارد، خداوند همه را در روز قیامت زنده می‌کند تا نتیجه اعمال خود را ببینند.

اگر فاطمه(س) نبود، شیعه‌ای وجود نداشت

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته اظهارکرد: این هفته ایام شهادت مظلومانه اولین مدافع حریم امامت و ولایت، حضرت فاطمه زهرا(س) است، عده‌ای ۷۵ روز پس از ارتحال حضرت رسول(ص) و برخی ۹۵ روز پس از ارتحال نبی اکرم(ص) را زمان فوت بانوی بزرگ اسلام اعلام کردند، اما مقاوم معظم رهبری بر تاریخ سوم جمادی‌الثانی نظر دارند و این روز تعطیل اعلام شده تا شأن و مقام این بانوی بزرگ به همگان یادآوری شود.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام توسل به حضرت فاطمه (س) را نباید فراموش کرد، افزود: این بانوی بزرگ «امّ ابیها» است و علی‌رغم عمر کوتاه آثاری در سخنرانی‌های خود و شهادت مظلومانه خود برای همیشه بر جا گذاشت؛ اگر حضرت زهرا(س) نبودند و سینه خود را در برابر دشمن سپر نکرده بودند، دیگر شیعه‌ای وجود نداشت و ریشه ولایت و وصایای پیامبر می سوخت.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) قربانی و فداعی مسیر  ولایت و امامت شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مسلمان در جهان وجود دارند، اما دشمن آنچنان اختلاف و دشمنی در بین آنها کرده که پول نفت مسلمان را می‌دهیم، سلاح دشمن را می‌خریم و همان سلاح را بر سر مسلمانان می‌ریزیم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروز در کارنامه امریکای جنایتکار کشتن مردم یمن و هدایت منافقان و تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق و حالا در افغانستان جنایات زیادی انجام دادند، دیده می‌شود و شمرهای زمانه به دستور شیطان بزرگ یعنی امریکا به جان مسلمانان افتاده‌اند.

اجازه ندهید خائنان نقش انقلاب را کمرنگ کنند!

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته گذشته، تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم  فرمودند: «هر در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی هر چه از قم شنیده‌ایم، مبارزه و مقابله برای حفظ نظام بوده، اما در قم امروز عواملی پیدا شده و دشمن از پشت پرده کمک می‌کند تا عده‌ای در مقابل انقلاب، رهبری، ارزش‌های انقلاب بایستند»؛ در این بین بزرگان قم اجازه ندهند دست‌های خائنان نقش انقلاب را کمرنگ کند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: رهبر انقلاب در این دیدار همچنین درباره جنایات امریکا سخن به میان آوردند و تاکید داشتند که جمهوری اسلامی پایدار است؛ البته این درست است که ما امروز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم، اما فشار دشمن و تا حدودی مدیریت‌های ضعیف باعث تشدید مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه بارها شنیده شده که از مرزهای ایران گله گله گوسفند خارج می‌شود، اظهارکرد: مملکت دست مسئولان است، بنابراین این سؤال مطرح است مسئولان که اطلاع دارند چرا جلوی آن را نمیگیرید تا کار به جایی رسیده که برخی خانواده‌ها شش ماه است نتوانسته‌اند گوشت بخرند و بخورند.

دلیل گرانی‌ها فقط تحریم‌ها نیست

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: چرا مسئولان اجازه می‌دهند مایحتاج مردم به صورت قاچاق از کشور خارج شود و یا آنقدر ناتوان هستند که اجناس خارجی از گمرک وارد می‌شود، آیا ما مسئول هستیم یا شمایی که بر مسند قدرت نشسته‌اید؟

وی ادامه داد: بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مملکت ما کمبودی ندارد، ایران جزء پنج کشور ثروتمند دنیا است، غیر از نفت و گاز مغزهای متفکر و افراد تیزهوش و توانا دارد»، اما چرا گاهی می‌شنویم که دانشمندان و مخترعان کشور ایران را رها می‌کنند و به خارج می‌روند در حالی که می‌توانند در کشور خودمان توانمندی‌هایشان را نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی تصریح کرد: بی‌شک همه چیز تقصیر تحریم‌ها نیست، بلکه بسیاری از مردم نیز در این گود خیانت می‌کنند و به همین دلیل است که دلار ارزان و اجناس گران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسبه با تقوا باید از خدا و قیامت بترسند، گفت: کسبه نباید به ملت مظلومی که زیر فشار امریکا قرار گرفته‌اند، فشار مضاعف وارد کنند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهارکرد: ۴۰ سال است که دشمن با تمام قوا و اهرم‌ها جلوی ایران ایستاده و دشمنی می‌کند، بنابراین ایمان بیاورید که خون شهدا پیش خداوند متعال عزیز است، همان عزیزانی که در راه دین، همه چیز را فدا کردند و باید برای ما عزیز باشند.

نابودی امریکا را در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهیم

وی با ابراز خرسندی از اینکه ملت ایران ۴۰ سال است در مقابل اژدهای هفت سر امریکا ایستاده‌ و باز هم ایستادگی خواهند کرد، گفت: دشمن مترصد است و همه جا به خصوص در تبلیغات مجازی اعلام کرده که امسال ۲۲ بهمن وجود ندارد، اما به یاد داشته باشید در هر شرایطی وظیفه الهی خود را انجام دهید.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی ادامه داد: امسال در جشن الهی ۲۲ بهمن و راهپیمایی این روز خجسته با لحاظ حرمت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به دشمنان نشان می‌دهیم که امریکا قطعاً نابود می شود و پرچم اسلام در همه جای دنیا برافراشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: به مسئولان توصیه می‌کنم که بدانند جایگاهی که دارند و این پست‌ها چهار روز بیش نیست، پس مواظب باشند ضوابط را زیرپا نگذارند و به روابط اهمیت دهند، بدانند قیامت و روز حساب وجود دارد و خداوند به حساب شما قطعاً رسیدگی خواهد کرد.

کد خبر 364941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.