توافق ایران و بلژیک به منظور گسترش همکاری‌های دانشگاهی/ همکاری‌های علمی با کشورهای اروپایی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در آخرین روز سفر به بروکسل و ملاقات و گفت‌وگو با وزیر آموزش عالی بلژیک، بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی توافق کردند

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر منصور غلامی عصر پنجشنبه در ملاقات با ژان کلود مارکور، به سیاست وزارت علوم مبنی بر گسترش همکاری‌های علمی با کشورهای اروپایی به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت و جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های بلژیک، ایران آمادگی دارد که مناسبات بین دانشگاهی با این کشور را گسترش بدهد.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی اظهار داشت: همکاری دانشگاه‌های دو طرف می‌تواند موجب هم‌افزایی شود.

ژان کلود مارکور، وزیر آموزش عالی بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ، تمدن و جایگاه فرهنگی ایران، از گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه استقبال کرد و گفت: همکاری با دانشگاه‌های ایران را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار خواهد داد. طرف بلژیکی همچنین برای اجرای پروژه‌های مشترک و تبادل دانشجو و استاد اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست که رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و رایزن علمی فناوری ایران در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیز حضور داشتند، مقرر شد برای عملیاتی شدن همکاری‌های دو طرف اقدامات و پیگیری‌های لازم به عمل آید. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه در رأس هیاتی دانشگاهی برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

وی علاوه بر بازدید از دانشگاه لوون بلژیک، با کارلوس مودآس کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات کرده است.

در این سفر، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و روسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا، دکتر غلامی را همراهی می‌کنند.

کد خبر 364915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.