گیاهی مخصوص ترک اعتیاد سیگاری ها

استویا یکی از گیاهان دارویی مفید است که قند خون مبتلایان به دیابت را کنترل می کند و به عنوان جایگزین مناسبی برای مصرف شکر در آن‌ها محسوب می‌شود

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "استویا" یکی از گیاهان دارویی است که در کشور های آمریکای جنوبی برای درمان بیماری‌هایی نظیر درد معده، سوختگی، کولیک و... به کار می‌رود. در ایران نیز می‌توان این گیاه را به صورت برگ‌های خشک از عطاری‌های معتبر تهیه کرد.

همچنین استویا یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان امراض پوستی مانند اگزما است که استفاده از آن به درمان  و خارش ناشی از این بیماری پوستی کمک می‌کند.

کاهش  کلسترول خون با مصرف گیاه استویا

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف گیاه استویا، کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون را کاهش می‌دهد و نقش موثری در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. همچنین مقدار زیاد آنتی اکسیدان‌هایی که در این گیاه وجود دارد برای پیشگیری از امراض قلبی و حمله قلبی مفید است. جالب است بدانید که ترکیب "استویوساید" موجود در این  گیاه نیز عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و با افزایش ادرار و افزایش دفع سدیم، فشار خون افراد را کاهش می‌دهد.

استویا، گیاه دیابتی‌ها

از دیگر خواص مهم این گیاه، کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت است، به گونه‌ای که یک جایگزین خوب برای مصرف شکر در این افراد محسوب می‌شود. همچنین ترکیب "گلیکوئیدی استویوساید" که در گیاه استویا وجود دارد، هنگام تجزیه شدن، ذرات حاوی گلوکز را در روده بزرگ جذب می‌کند و از ورود آن‌ها به جریان خون جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه قند خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. به گفته محققان مصرف این گیاه باعث کاهش قند خون ناشتا  می‌شود و مقاومت به انسولین را در مبتلایان به دیابت، بهبود می‌بخشد.

با مصرف این گیاه، سیگار کشیدن را ترک کنید

از آنجا که گیاه استویا دارای مقادیر زیاد ویتامین C است و خاصیت مدر دارد به سم زدایی بدن و دفع نیکوتین کمک می‌کند و برای افرادی که قصد ترک سیگار دارند، مفید است. همچنین به دلیل اینکه مقدار زیادی آنتی اکسیدان در این گیاه وجود دارد، برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها نظیر سرطان پانکراس مفید است.

سلامت دهان و دندان با مصرف این گیاه

استویا یکی از بهترین گیاهان دارویی است که باکتری‌های دهان را کاهش می‌دهد و به پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند. جالب است بدانید که این گیاه، به عنوان یک افزودنی برای خمیر دندان‌ها و دهان شویه‌ها به کار می‌رود. همچنین گیاه استویا ، متابولیسم کلسیم و تراکم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد و برای درمان پوکی استخوان مفید است.

کد خبر 364894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.