۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
گیاه پرطرفدار برای چاق‌ها!

کنگر کوهی، گیاهی با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم است که جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد و برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها به کار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از گیاهان دارویی مفید برای سلامت افراد کنگر کوهی است. این گیاه که تنها به اسم کنگر نیز شناخته می‌شود، کبد را سم زدایی می‌کند و باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. از دیگر خواص کنگر کوهی می‌توان به پیشگیری از دیابت، بهبود هضم غذا و کاهش فشار خون اشاره کرد. کنگر وحشی دارای مقدار زیادی فیبر است که باعث تقویت معده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود و هضم غذا تسهیل می‌کند. با ما همراه شوید تا از فواید کنگر کوهی برای سلامت بدن آگاه شویم.

درمان سرطان به کمک کنگر فرنگی

ترکیب "سیلیمارین" که در گیاه کنگر  وجود دارد، خاصیت ضد سرطانی دارد و و شیوه ای موثر برای درمان سرطان‌های سینه، پروستات، پوست و سلول‌های دهانه رحم محسوب می‌شود. همچنین برگ‌های این گیاه، خاصیت "دیورتیک" دارند، به گونه‌ای که با افزایش میزان ادرار به پاکسازی و سم زدایی کلیه‌ها کمک می‌کنند.

کاهش وزن با مصرف کنگر کوهی

در این گیاه مقدار زیادی فیبر وجود دارد و از آنجا که کالری آن پایین است در کاهش اشتهای افراد چاق کمک می‌کند، مانع پرخوری می‌شود و در لاغری و کاهش وزن افراد نقش بسزایی دارد. همچنین مقدار قابل توجهی پتاسیم در کنگر کوهی وجود دارد که باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود. این گیاه، دارویی موثر برای درمان بیماری‌های قلبی است زیرا کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های قلبی و عروقی و حمله قلبی پیشگیری می‌کند.

درمان بیماری‌های کبد به کمک این گیاه

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد، برگ‌های گیاه کنگر کوهی دارای مقادیر بالای "سیلیمارین" و "اسید کافئیک" است که در محافظت از کبد در برابر عفونت نقش مهمی دارد. علاوه بر این کنگر کوهی دارای نوعی نشاسته به نام "اینولین" است که روده ها را سم زدایی می‌کند و از سرطان روده باریک پیشگیری می‌کند.

درمان کم خونی با مصرف کنگر فرنگی

جالب است بدانید که دمنوش گیاه کنگر کوهی، خاصیت ضد التهابی دارد و یکی از کاربردهای آن درمان درد مفاصل ناشی از روماتیسم و آرتروز است. همچنین این گیاه برای درمان واریس موثر است. به دلیل اینکه دارای مقادیر قابل توجهی مس است، گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد، جریان خون را بهبود می‌بخشد و به درمان کم خونی کمک می‌کند.

این گیاه برای چه افرادی مضر است؟

یکی از موضوعات قابل توجه در مورد مصرف کنگر کوهی این است که مصرف بیش از حد آن باعث انقباض کیسه صفرا می‌شود. بنابراین بهتر است مبتلایان به سنگ کیسه صفرا در مصرف آن احتیاط کنند. همچنین زیاده روی در مصرف آن، بیماری کبدی و کلیوی را تشدید می‌کند. دیگر موارد احتیاط برای مصرف در مورد زنان باردار و زنان شیرده است و توصیه می‌شود این افراد کنگر را با احتیاط مصرف کنند.

کد خبر 364889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.