شوراهای شهر و روستا نماد مردم سالاری دینی است

محمدحسین رضایی در دومین نشست تخصصی و گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خمینی‌شهر گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی نظام هستند و افتخار نظام پای مردم بودن و مردمی اداره شدن آن نظام است که شوراهای شهر و روستا از ابتکارات نظام می باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس شورای شهرستان خمینی شهر افزود: متاسفانه برخی از مدیران اجرایی هنوز جایگاه والای شوراها را نمی دانند، شوراهای شهر و روستا بازوی قدرتمندی برای دولت هستند که رضایتمندی لازم را از مسوولان ادارات شهرستان خمینی شهر را به دلیل عدم همکاری در امور نداریم.
وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر موقعیت های استراتژیک بسیاری دارد، اضافه کرد: مردمی انقلابی و بصیر که در همه صحنه ها حضور دارند و با انتخاب خود در پای صندوق های رای نمایندگان خود را برای عضویت در شوراها و پس از آن انتخاب شهرداران و دهیاران را برگزیدند و پتانسیل های بسیاری در این خطه وجود دارد.

سیاست‌زدگی باعث عقب ماندگی شهرستان خمینی شهر شده
اکبر جزینی در ادامه گفت: نماینده شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی مطالباتی همچون قیر را پیگیری می کند که به نتیجه واقعی نرسیده و عملیاتی نشده اما در محافل و مجالس بین مردم از انجام و نتیجه بخش بودن آن پیگیری ها سخن گفته می شود که این امر باعث مطالبه گری مردم از شوراها شده و نارضایتی هایی را به وجود می آورد.
رییس شورای شهر درچه افزود: شوراهای شهر و روستا پارلمان های کوچک و محلی هستند که در قانون اساسی دارای جایگاه بالایی می باشند و می توانند مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان را بخواهند و نسبت به عملکرد آنان آگاه شوند، متأسفانه همه ادارات برای هزینه‌های خود به شوراها و شهرداری مراجعه می‌کنند که این در قانون دیده نشده است و باید در تقسیم بودجه ها اولویت بندی هایی صورت گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از نیروها و پتانسیل های قدرتمند در شهرستان خمینی شهر ضعیف است که متاسفانه سیاست‌زدگی باعث عقب ماندگی ما شده و نمی توانیم بودجه و ظرفیت لازم را به سمت شهرستان جذب کنیم.
جزینی با اشاره به اینکه ادارات مختلف زمین‌های بدون استفاده در شهر دارند که برخی از این زمین‌ها قابلیت تجاری سازی و تغییر کاربری را دارند و اگر ادارات در این مورد با شوراها توافق کنند می‌توان این زمین‌ها را به‌خوبی مدیریت کرد، تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حرایم که باعث مشکلاتی شده و متأسفانه نامه‌نگاری‌های شورا و شهرداری با جهاد در مورد حریم‌های کشاورزی بی‌پاسخ می‌ماند، نظام مهندسی نیز از مردم پول‌هایی را مطالبه می کند اما در عوض خدماتی ارائه نمی شود که باید راهکاری برای ارائه خدمات از سوی نظام مهندسی اندیشید.
وی در پایان با اشاره به وضعیت آب و بروز مشکل برای کشاورزان، خاطرنشان کرد: مشکل خشکسالی فقط مربوط به شرق اصفهان نیست و رودخانه زاینده‌رود از شهر درچه نیز می‌گذرد که خشکسالی به کشاورزان این منطقه آسیب زیادی زده، اما بودجه‌ای در این خصوص پرداخت نشده است.

نبود امنیت کافی مشکل شهر کوشک است که نیاز به توجه مسوولان نیروی انتظامی است
محمدباقر جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه مسوولان باید با تکیه بر قرآن و اقدام جهادی می توانند کارهای شهرستان را پیش ببرند، گفت: نبود امنیت مشکل بزرگ شهر کوشک است و اخیراً سرقت‌ها در این شهر زیاد شده و نیروی انتظامی نیز مطالباتی مثل تجهیزات و سوخت خودرو را از شورا درخواست دارد که طبق ابلاغ وزارت کشور ما اجازه کمک از بودجه شورا به سازمان های دولتی را نداریم اما باز به کلانتری کمک هایی انجام شده است.
رییس شورای شهر کوشک افزود: خیابان جنت از سمت کوشک به خمینی‌شهر می‌آید و حدود ۱۵۰۰متر است که هم افزایی شهرداری‌ها و شورای هر دو شهر را نیاز دارد و اگر به انجام برسد ارتباط بین دو شهر را تسهیل می کند.

با توجه به وجود باغات و ویلاها، نیروی انتظامی توجه بیشتری به شهر اصغرآباد داشته باشد
اسماعیل جاری نیز در ادامه گفت: نماینده عالی دولت در شهرستان فرماندار بوده و نماینده پارلمان نیز نماینده مجلس است که متاسفانه دیدار اعضای شورا با مسوولان عالی و ارشد شهرستان سخت بوده و نیاز به توجه بیشتر آنان به حضور در جلسات و رسیدگی به امور و مطالبات شوراهای شهر و روستاست، اعضای شورا نیز نمایندگان مردم هستند و باید پیگیر امور بوده و به مردم نیز پاسخگو باشند.
رییس شورای شهر اصغرآباد افزود: باتوجه به باغات و ویلاها و راه های فرار بسیار و به قولی شطرنجی بودن شهر اصغرآباد، متاسفانه پاسگاه انتظامی مناسبی در این شهر نداریم که این وضعیت باعث بروز مشکلات امنیتی می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر معابر شهر اصغرآباد خاکی است و از لحاظ آسفالت معابر در فقر قرار گرفته که نیاز به تخصیص قیر و آسفالت و اعتبارات لازم است، اظهار کرد: نداشته های بسیاری در شهر اصغرآباد وجود دارد، نبود شعبه بانک در شهر اصغرآباد که لازم است در این منطقه بانک ملت اقداماتی را انجام دهد، شهرداری ساختمان مطلوب و مناسب ندارد و فرهنگسرا، سالن ورزشی تکمیل شده، اورژانس و بیمارستان، آتش نشانی و... در این شهر نداریم.

حریم های شهری و روستایی در شهرستان رعایت نمی شود
محسن سلطانی نیز در ادامه گفت: آب روستایی در شهرستان خمینی شهر نداریم و آب روستایی با اداره آب شهرستان نجف آباد است که مشکلاتی برای مردم روستاهای تیرانچی و قلعه امیریه دارد.
رییس شورای بخش شهرستان خمینی شهر اضافه کرد: حریم شهر و روستا در شهرستان مشکلاتی دارد و برخی از مجوزات توسط شهرداری ها در حریم روستایی صادر شده و باید حرائم مشخص شود که این اقدام نیاز به هم افزایی دارد.

کد خبر 364863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.