مظلوم تر از ما مگر کسی هست؟

می خواستم صعود تیم ملی فوتبال را تبریک بگویم ، دیدم یک عده گفته اند: (( چرا مظلوم کشی؟ چه معنی دارد به تیم های مظلوم و پابرهنه چهارتا، پنج تا گل بزنید؟)) دیدم انصافا راست می گویند. چطور دلمان می آید به تیم هایی که چندین سال درگیر جنگ و داعش و آوارگی بودند، گل بزنیم؟

به گزارش ایمنا، اصلا خاورمیانه ی در به در را که هیچ، این ویتنام طفلکی که جلو آمریکا با دست خالی جنگید را چرا گل باران کردید؟ این تایلندی های مظلوم که همه جوره درحال بهره کشی هستند را چرا؟ همین هندی ها که یا درگیر روابط عاشقی هستند یا به دنبال برادر دوقلوشان می گردند، تازه با این حالشان،  نفت ما را هم می خرند چرا؟ یا همین چینی ها که روزی ۴۷ ساعت دارند کار می کنند تا مغازهای ما را پر کنند.

ما به خونگرمی و دلرحمی مشهوریم، آن وقت دلمان می آید به کره و ژاپن که از آن سر دنیا کوبیدند آمدند، صاف توی چشمان بادامی شان نگاه کنیم وگل بزنیم؟تازه طبق گفته صدا وسیما، ژاپنی ها یک سوم شان در خطر زلزله و یک سوم شان درگیر سونامی هستند.لابد می پرسید پس آن یک سوم چی؟ آنها که در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی کلا نابود شدند. یک مشت کشور مظلوم دور هم جمع شدیم و قاره آسیا را تشکیل دادیم! راستی مظلوم تر از خودِ ما هم مگر کسی هست؟

شماره پانزدهم خطشه را اینجا بخوانید.

کد خبر 364845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.