پیشنهاد ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۸

شهردار اصفهان گفت: بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده که امیدوارم زمینه‌های تحقق آن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۷- در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" با اشاره به فرایند بودجه ریزی برای سال آینده شهرداری اصفهان، گفت: بودجه بحث مهم و پیچیده‌ای است که همه ساله این ماه‌ها تمام دستگاه‌های شهرداری و شورای شهر درگیر آن می‌شوند. امسال نیز از مدت‌ها قبل در جلسات و کمیسیون‌های مختلف مباحث مطرح و بودجه مربوط به هر سازمان، شهرداری مرکزی و شهرداری مناطق ۱۵ گانه جداگانه بررسی و پیش بینی لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: البته برخی موارد از جمله نظافت شهر، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی و مترو از مباحث دائمی بودجه است که بیشترین هزینه‌ها را به این بخش اختصاص می‌دهیم به طوری که در بودجه سال آینده، یک سوم بودجه یعنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بخش حمل و نقل عمومی سال گذشته، ۷۸۰ میلیارد تومان از بودجه به مترو و مابقی مبلغ به اتوبوسرانی اختصاص یافت، افزود: به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش قیمت و تورم باید در تدوین بودجه به سمتی پیش رویم که سال آینده بتوانیم این مبلغ را تامین کنیم، البته کار سختی است، زیرا شهرداری از جایی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و خود باید بودجه را تامین و هزینه کند.

نوروزی با تاکید بر اهمیت مباحث عمرانی، خاطرنشان کرد: از امسال با جدیت وارد اجرای برخی از پروژه های عمرانی شدیم که در سال آینده ادامه پیدا می‌کند. بودجه امسال یکم بهمن ماه ۹۷ در صحن علنی شورای شهر مطرح و تا پایان بهمن‌ماه فرایند بررسی به اتمام می‌رسد که کارهای مقدماتی و کارشناسی آن در شهرداری انجام شده است.

نوروزی تاکید کرد: بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده که رقم بسیار بالایی است، اما چاره‌ای نیست و امیدوارم زمینه‌های تحقق آن فراهم شود؛ در بودجه ۹۸ یک سوم بودجه یعنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بخش جاری که شامل پرداخت هزینه‌های روزانه و حقوق بوده، اختصاص داده شده است.

تاکید بر به رسمیت شناخته‌شدن حقوق کودکان برای برنامه‌ریزان

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک در اصفهان گفت: روز گذشته نخستین همایش ملی شهر دوستدار کودک با مشارکت وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و یونیسف در اصفهان برگزار شد؛ هزینه‌های برگزاری این کنفرانس به صورت مشترک توسط شهرداری اصفهان، یونیسف و وزارت کشور پرداخت شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بعد از ظهر روز گذشته پس از برگزاری همایش با حضور مهمانان خارجی جلسه‌ای در شهرداری اصفهان برگزار شد. شاید با توجه به اینکه ما در این شهر زندگی می‌کنیم، به برخی از نکات توجه نداشته باشیم، اما خرسند بودم از اینکه در مورد شهر اصفهان به خوبی قضاوت می‌شود؛ وقتی شنیدم آنها شهر اصفهان را محیط خوبی می‌بینند و پارک‌ها، خانه جوان، خانه کودک، اتاق‌های مادر وکودک در پایانه‌های کاوه و صفه را به عنوان نقاط مثبت شهر یاد می‌کردند و شهر اصفهان را دوستدار کودک دانستند جای خوشحالی داشت؛ البته ما در گام‌های اول قدم بر می‌داریم و باید گام‌ها را بزرگتر و تعداد آن را بیشتر کنیم تا به اهداف شهر دوستدار کودک برسیم.

شهر دوستدار کودک ایران را به نام اصفهان ثبت کنیم

نوروزی با بیان اینکه اصفهان هنوز به عنوان شهر پایلوت عمل می‌کند و قرار است در فرایند عضویت شبکه شهرهای دوستدار کودک جهان قرار گیرد، گفت: این پروسه باید گام به گام طی شود، البته وزارت کشور و یونیسف در این راستا دخیل هستند و پس از احراز شرایط امیدوارم در نخستین فرصت، عضویت در شبکه شهر دوستدار کودک ایران در جهان را به نام اصفهان ثبت کنیم و این می‌تواند توفیق بزرگی باشد. شهر اصفهان تنها شهر دوستدار کودک نیست، بلکه شهر دوستدار سالمندان و همه مردم و شهری دلنواز برای همه جهانیان است.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری اصفهان دوست داشته‌ شدن کودکان در شهر است، افزود: صدای کودک به جایی نمی‌رسد و قدرت دفاع از خود ندارد، در حالی که کودک یک سرمایه برای ساختن آینده کشور است و آینده شهر و کشور ما دست کودکان امروز است و اگر می‌خواهیم آینده کشور دست انسان‌های توانمند باشد، باید از کودکی توانمند شوند، آموزش ببینند و فرهنگسازی درست برای آنها انجام شود.

شهردار اصفهان اظهارکرد: باید در تمام طرح‌ها و برنامه‌های اجتماعی شهر از جمله زیباسازی، نوسازی، پل سازی، پارک‌سازی، مدرسه‌سازی و مجموعه‌های مسکونی بزرگ به گونه‌ای عمل کنیم تا حقوق کودکان به رسمیت شناخته شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه باید باور کنیم که کودکان حقوق دارند و آن برای برنامه‌ریزان به رسمیت شناخته شود، گفت: کودک باید به تمام رفاهیات و تمام امکاناتی که برای زندگی سالم نیاز است، دسترسی پیدا کند،  ما باید بتوانیم آرامش و آسایش کودکان و والدین آنها را تضمین کنیم.

وی افزود: کودکان سرمایه های کشور هستند و با توجه به آنها می‌توان آینده ایران را به آنها سپرد، البته امیدوارم نه تنها شهرداری که با تمام قدرت وارد عمل شده، بلکه تمام نهادهایی که به نوعی با کودکان سروکار دارند از جمله مهدهای کودک، مدرسه و محیط های اجتماعی و کتابخانه ها کمک کنند تا شهر اصفهان الگو شود و  شهر را در مسیر توسعه قرار دهیم تا آیندگان به خوبی درباره ما قضاوت کنند.

 افزایش بازدید و سرکشی‌ها از بازارهای روز کوثر

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت بازارهای روز کوثر در شهر اصفهان، گفت: در تمام مناطق اصفهان بازارهای روز کوثر احداث شده، خوشبختانه این بازارها مورد استقبال مردم قرار گرفته، البته در این راستا تسهیلات خوبی برای مردم ایجاد شده است؛ البته اشکالاتی نیز وجود دارد و گفت وگوهای متعددی خرده‌فروشان و کسبه جزء داشتند که مورد توجه قرار گرفته است.

نوروزی خواستار افزایش سرکشی مسئولان سازمان ساماندهی مشاغل شهری از بازارهای روز کوثر شد و گفت: باید سرکشی‌ها افزایش پیدا کند تا حداکثر امکانات برای مردم فراهم، دغدغه‌های آنها مرتفع و از نزدیک با مردم گفت و گو شود.

دستور شهردار برای بازدید از محله قائمیه، دستگرد و باغ فردوس

وی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان مبنی بر مشکلات موجود در خیابان قائمیه، تاکید کرد: برای تحول در محله قائمیه باید اقدامات اساسی انجام شود؛ سیاست شهری محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار و محروم است که محرومیت زدایی محلات قائمیه، دستگرد و باغ فردوس در منطقه ۱۳ نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: محله قائمیه یکی از مسیرهای دسترسی به ناژوان است، اما با توجه به اینکه هنوز درباره مسیرهای دسترسی به این پارک طبیعی تعیین تکلیف نشده، این محل نیز تحت الشعاع قرار گرفته است در این راستا مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به همراه معاونان خود به همراه سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی و معاون شهرسازی و معماری فردا صبح - جمعه- ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر از مسیرهای قائمیه، دستگرد و باغ فردوس که بسیار پرتردد است، بازدید کنند و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند.

نوروزی با بیان اینکه باغ فردوس نیاز به تعریض دارد بنابراین تسریع در آزادسازی آن مشارکت مردم را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: دو هفته قبل نیز از مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خواستیم که با توجه به گلایه یکی از شهروندان ساکن در خیابان معراج به محل گزارش شده مراجعه کنند که این اقدام انجام شد و نتایج آن به اطلاع شهرداری رسید.

دستگاه‌ها برای رفع آلایندگی‌ها به کمک شهرداری بیایند

شهردار اصفهان با اشاره به عوامل آلاینده شهر اصفهان، گفت: عوامل آلاینده شهر اصفهان متعدد است و در این باره صرفا خودروها عامل نیست، البته امسال برای معاینه فنی خودروها اقدامات خوبی انجام شد و حرکت را از شهرداری شروع و با صدور بخشنامه‌ای به تمام سازمان‌های ذی‌ربط، تمام وسایل نقلیه معاینه فنی شد؛ همچنین از مردم خواستیم هر جا وسیله نقلیه آلاینده مشاهده کردند، مراتب را با شماره ۱۳۷ اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

نوروزی افزود: در این راستا چند خودرو مخصوص در نظر گرفتیم و هماهنگی های لازم را با راهنمایی و رانندگی انجام دادیم تا پس از کنترل آلایندگی خودروها با عوامل ایجاد آلودگی برخورد شود.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به دلایل مختلف آلاینده شده و صنایع سنگین اطراف اصفهان را محاصره کرده است، گفت: بخش اعظم ترافیک در ورودی‌های شهر به دلیل وجود صنایع اطراف شهر در فاصله‌های کم یا زیاد است، البته در صنایع نیز باید فیلترینگ باشد و اگر بسیج همگانی انجام نشود و همه دستگاه‌ها احساس مسئولیت نکنند و جان مردم در اولویت قرار نگیرد، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تمام مسایل مربوط به آلایندگی را رفع کند.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان آنچه بر عهده داشته را با احساس مسئولیت آغاز و گزارش آن را اعلام کرده است، «قصه آدم و هوا» نیز که ۱۰۰ برنامه در راستای آن اجرا شده، به دلیل آن برنامه ریزی شده که هوای شهر به سمت پاکی پیش رود و سلامت شهروندان تضمین شود.

خانه تکانی برای زیباسازی شهر

شهردار اصفهان در پاسخ به گلایه دیگر شهروند اصفهانی از نازیبایی زیرگذر آقاخانی در خیابان بزرگمهر، از مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان درخواست کرد: بعد از ظهر امروز همراه با مسئولان مربوطه و سازمان زیباسازی به این زیرگذر پر تردد مراجعه و گزارش آن را اعلام تا در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص و زیبایی زیرگذر اقدام کنند.

نوروزی با بیان اینکه منظر زیرگذر آقاخانی باید زیبا باشد و دیواره‌های آن رانندگان را آزرده خاطر نکند، گفت: زیبایی بخشی از کارهایی است که باید در شهر مورد توجه قرار گیرد، البته با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می شویم باید خانه تکانی برای زیباسازی شهر انجام شود و انتظام بخشی به تمام مسایل بحث شده در جلسات صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم قولی که به رانندگان تاکسی مبنی بر ارایه بسته حمایتی دادیم را عملیاتی کردیم، از روز شنبه این اتفاق رقم می‌خورد و رانندگان مشمول از روز شنبه بسته حمایتی را دریافت می‌کنند.

شهردار اصفهان به بارش باران صبحگاهی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال سال نسبتاً خوبی به لحاظ بارش باران داشتیم، به هرحال وضعیت خشکسالی‌های اخیر به قدری شدید بوده که با این باران‌ها امکان اینکه تمام مشکلات رفع شود، وجود ندارد، اما به نسبت سال‌های گذشته میزان بارش‌ها بیشتر بوده و باید برای این نعمت شکرگزار و امیدوار به تداوم آن باشیم؛ امیدواریم سال آینده شرایط بحرانی نداشته باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: تابستان امسال مردم همت و همکاری زیادی کردند، همچنین مسئولان به کمک شهرداری اصفهان آمدند و ستاد بحران تشکیل شد تا درختان و فضاهای سبز که هویت شهر هستند را از مرگ قطعی نجات دهیم و در این مسیر موفق عمل کردیم؛ البته باید سیاست‌ها تداوم داشته باشد تا شاهد سرسبزی و آبادانی هر چه بیشتر شهر باشیم.

کد خبر 364839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.