سهل آبادی: تحریم‌ها ما را بیچاره کرده است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هنوز می‌خواهیم بگوییم تحریم‌ها اثری نداشته است اما به واقع می‌توان گفت تحریم‌ها ما را بیچاره کرده است که مسئولان و مجلس نیز کاری انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح امروز پنجشنبه - ۲۷دی ماه- در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۱۳۹۷، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: امروز، روز صادرکنندگان است. کسانی تمام هم‌ و غمشان برای صادرات است و قرار است از آنها تقدیر شود. این کار ۲۵ سال است انجام می‌شود اما هیچ امتیازی برای آنها قرار داده نشده است. از وزیر می خواهیم برای این امر مهم فکر اساسی کند تا همه تشویق شوند.

وی تاکید کرد: آمار صادر کنندگان اصفهان بیش از ۵۰ نفری است که رییس سازمان صمت اصفهان اعلام کرد؛ اما علاقه‌ای برای شرکت و حضور در این مراسم ندارند. نیاز است که صادر کنندگان شاخصه‌های خاصی پیدا کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هنوز می‌خواهیم بگوییم تحریم‌ها اثری نداشته است؛ اما به واقع می‌توان گفت تحریم‌ها ما را بیچاره کرده است که مسئولان و مجلس نیز کاری انجام نداده‌اند. می‌دانیم تحریم‌ها کار آمریکا و متحدانش است اما هیچ مجمع بین‌المللی این را تایید نکرد. هیچ لایحه یا اقامه دعوایی در مجامع بین المللی مطرح نشده است. امروز اگر تحریم ها در غذا و داروی مردم مشکل ایجاد کرده، تولید کنندگان این اقلام را بیشتر دچار آسیب کرده است.

سهل آبادی خاطر نشان کرد: باید بگوییم تحریم چه آسیب‌هایی به کشور زده است. حق نیست آمریکا این کار را بکند. باید این‌ها در محافل بین المللی بیان شود. در جنگ تحمیلی همه با هم ایستادگی کردیم امروز هم باید ایستادگی کنیم.

رییس خانه صنعت و معدن ایران افزود: باید در خطبه های نماز جمعه نیز مسائل جنگ اقتصادی بیان شود. اگر کمیته غذای استان نبود اکنون ۹ هزار واحد صنعتی اصفهان تعطیل شده بود. تامین اجتماعی دفاتر کارگران ما را مهر نمی‌کند. وزیر کار دستور می‌دهد اما رییس تامین اجتماعی انجام نمی‌دهد. کارگران ما وضعیت خوبی ندارند.

وی گفت: ما به چاهی افتاده ایم که ته ندارد. سود بانک ها روز به روز افزوده می‌شود و پایانی ندارد. مهم‌ترین ابزار پشت سر گذاشتن تحریم، تولید کنندگان هستند. اما راه فعالیت آنها باید باز شود. پنج سال است در اصفهان صادر کننده جوان داریم، اما همین صادر کننده مواد اولیه اش در گمرک مانده‌ است. به جوان ها باید بها بدهیم.

کد خبر 364832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.