آمارهای رییس سازمان صمت استان واقعی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار رییس سازمان صمت استان اصفهان واقعی نیست ما در دفترهایمان روزانه با افراد زیادی که جویای کار هستند، روبه رو می شویم واقعیت چیز دیگری است و آمار اشتغال و صنعت نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز پنجشنبه - ۲۷دی ماه- در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۱۳۹۷ که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: میانگین بیکاری در اصفهان ۴ درصد از کل کشور کم‌تر است، اصفهانی که اکنون در آن قرار داریم وضعیت خوبی ندارد زمانی صنعت و اشتغال اصفهان نمونه بوده اما اکنون اینگونه نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنعتی شهرستان فلاورجان مصوبه شورای عالی انقلاب دارد و ابتدای انقلاب تاسیس شده، در سال ۱۳۹۰، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آن کار می‌کردند، اکنون فقط ۴۵۰۰ نفر شده است وقتی رکود داریم نباید فشار از طرف سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی و گمرک بر صنعتگر وارد شود.

وی افزود: ترخیص نشدن کالاها باعث تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود، در زمان تحریم باید بروکراسی اداری را کم کنیم، صادرات ما با افغانستان و عراق است، چگونه انتظار ارز داریم؟ اگر این بازار را از دست بدهیم و نتوانیم صادرات انجام دهیم، بازارهای عراق به دست چینی ها می‌افتد.

از وزیر می‌خواهم در عمل از صنعتگر دفاع کند

 موسوی لارگانی گفت: بروکراسی های زائد اداری و فشارهایی که به تولید کننده‌ها و صنعتگران وارد می‌شود باعث شده صنعتگران ما نتوانند بازار عراق را در دست بگیرند. از وزیر می‌خواهم که عملا از صنعتگر دفاع کند، اکنون سرمایه گذاری در بانک ها به صرفه تر از ماندن در صنعت است.

وی افزود: صدور بخش‌نامه و لغو بخش‌نامه‌های قبلی راهکار نیست، بیش از ۲۰ بخش‌نامه در یک ماه گذشته برای ارز صادر شده است، قیمت ارز روزانه مشخص می‌شود و این‌ها صنعتگر را فلج می‌کند. در مقطعی که جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ما است نباید خودمان خودمان را تحریم کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید کنندگانی که با ارز سه هزار تومانی کالاهایی را تولید کردند و فروختند اکنون با این قیمت ارز نمی‌توانند تولید را ادامه دهند، وزیر باید اجازه بدهد صادرات رونق بگیرد و با رونق آن اشتغال و اقتصاد رونق یابد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داشتم اعضای مجلس و دولت همگی یکصدا به دنبال حل مسئله آب اصفهان باشند. اصفهان نقطه استراتژیک کشور است که بودجه ۱۱ استان را تامین می‌کند، اگر این استان فلج شود، مشکلات بسیاری برای کشور پیش می آید و ۱۱ استان دیگر نیز فلج می شود، بر اساس پیش بینی‌ها اصفهان تا چند سال آینده خالی از سکنه می‌شود.

موسوی لارگانی افزود: اگر مردم نباشند، آب نباشد پس صنعت هم نیست و درآمدی نمی‌تواند کسب کند و کشور از بین خواهد رفت. در مورد آب استان اصفهان مدافع باشید و از حقوق مردم اصفهان دفاع کنید.

کد خبر 364827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.