ادبیات "هم‌سفری" باید در بین شهروندان جاری شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو در شهر تردد می‌کنند که ۸۰ درصد آنها تک سرنشین هستند. برای کاهش تردد خودروهای تک سرنشین باید به سمت سفرهای جمعی وقتی مقصد مشترک است حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی صبح امروز ( پنجشنبه) در همایش بزرگ هم‌پیمایی اظهار کرد: ایده هم‌پیمایی به وسیله مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و بنا به درخواست شهردار اصفهان برای کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین مطرح شد.

وی افزود: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو در شهر تردد می‌کنند که ۸۰ درصد آنها تک سرنشین هستند. برای کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین باید به سمت سفرهای جمعی وقتی مقصد مشترک است حرکت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: این هم‌پیمایی در مقاصد بین‌شهری رونق دارد. اما در حوزه شهری شناخته شده نیست. امید است که با تبلیغات فراوان مردم نیز به انجام این کار تشویق شوند؛ چرا که اقدامی ریشه‌دار است.

صلواتی خاطرنشان کرد: سیاست مدیریت شهری اصفهان تشویق شهروندان به هم‌پیمایی و ایجاد تسهیلات برای خودروهایی است که تک‌سرنشین نباشند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان اقدام خوبی در زمینه نرم افزاری انجام داده است و اپلیکیشن "همسفریاب" را طراحی و در اختیار شهروندان قرار داده است. ادبیات هم سفری باید در بین شهروندان جاری و ساری شود؛ در اینصورت اثرات مفیدی در بلند مدت برای شهر خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان به ویژه برنامه "قصه آدم و هوا" اشاره کرد و گفت: این برنامه با دعوت از نویسندگان، عکاسان، نقاشان و هنرمندان و با هدف کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و رسیدن به هوای پاک برنامه ریزی شده است.

کد خبر 364825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.