پارک‌های شهر هدفمند می‌شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: موضوعی‌شدن پارک‌های موجود و هدفمندشدن برخی از پارک‌هایی که در آینده احداث می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پارک‌های شهر تنها به منظور استفاده عمومی است در حالی که می‌تواند برای برخی موارد از جمله کودکان تخصصی باشد؛ در این راستا از سال گذشته موضوعی‌شدن پارک‌های موجود و هدفمندشدن برخی از پارک‌هایی که در آینده احداث می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا بررسی پارک های موجود انجام و به این نتیجه رسیدیم که برخی از پارک‌ها به عنوان مثال در بوستان ملت مجاور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به کودکان اختصاص یابد و  الفبا با حیوانات آموزش داده شود، این پشنهاد نه تنها مورد استقبال منطقه یک قرار گرفت، بلکه منطقه دو شهرداری اصفهان نیز خواستار آن شد.

مرتضایی نژاد اضافه کرد: در احداث پارک‌های جدید، پارک‌های آموزشی مورد نظر است تا برخی از موضوعات مثل علوم، ریاضیات و فیزیک به گروه‌های سنی کودکان تا بزرگسال آموزش داده شود، به عنوان مثال قانون ارشمیدس می‌تواند در یک قالب بزرگتر اجرا شود یا در بخش فیزیک تبدیل انرژی‌های مختلف از جمله حرکتی به گرمایی انجام شود؛ این پیشنهادات بررسی شده است.

وی با بیان اینکه به زودی در منطقه دو پارک الفبا احداث می‌شود، اظهارکرد: در منطقه ۱۵ شهرداری نیز طی روزهای گذشته هماهنگ شده تا بخشی از زمین‌های تملک شده را به پارک موضوعی اختصاص دهند که در حال بررسی موضوع هستیم؛ کودک با طبیعت مأنوس است، اما امروزه در جوامع شهری و زندگی آپارتمان‌ نشینی، کودکان کمتر در فضاهای طبیعت شهری حضور می یابند، بنابراین بهتر است در کنار آپارتمان‌ها و فضاهای شهری، مکانی ایجاد شود تا کودکان طبیعت را لمس کنند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کودکان علاقه بسیاری به کاشت گل وگیاه دارند و با حیوانات نیز مانوس هستند، بنابراین با توجه به این موارد می‌توانیم حضور آنها را درمشارکت‌های جمعی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها با سازمان‌های مختلف از جمله مدارس هماهنگ کرده تا فضاهای سبز و باغ گلها را در اختیار دانش آموزان قرار دهد، اظهار کرد: در این راستا پارک‌های مورد نظر شناسایی شده و در حال رایزنی با مناطق ۱۵ گانه هستیم تا پارک‌های شهر را هدفمند کنیم و آنها را به پارک‌های موضوعی اختصاص دهیم و پارک‌های جدید را هدفمند با مجسمه‌های حیوانات احداث کنیم.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه یک پارک پیرایش شده برای پرندگان در منطقه شش وجود دارد که می‌تواند با مجسمه‌های گیاهان به شکل‌های مختلف طراحی شود، گفت: پارک‌ها می‌تواند انرژی نو را جمع آوری کند و جنبه آموزشی برای کودکان داشته باشد؛ فضاهای سبز بهترین مکان برای شادی، تفریح، آموزش و نشاط کودکان است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از ایده‌ها در قالب این طرح اجرا شده و خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: مدیران مناطق هماهنگی لازم را با سازمان پارک‌ها داشته باشند و از ایده‌ها و طرح های سازمان استقبال کنند تا در تمام مناطق شاهد فضاهای دوستدار کودک باشیم.

کد خبر 364820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.