تصاحب موزه قصر آیینه یزد توسط بنیاد مستضعفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفته است و آمادگی داریم مسئولیت اداره موزه قصر آیینه را به بنیاد مستضعفان واگذار کنیم.

به گزارش ایمنا، بنیاد مستضعفان موزه آیینه یزد امروز به خاطر طلب معوق شدن اجاره بهای ملک این موزه را تصاحب کرد.

پایگاه خبری میراث آریا وابسته به سازمان میراث فرهنگی در خبری نوشته است بنیاد مستضعفان بر اساس حکم تخلیه ای که در دست داشته است، تمام کارمندان موزه را از محل موزه بیرون و موزه قصر آئینه را با تمام اشیای تاریخی و ارزشمند داخل آن تصاحب کرده است.

به دنبال این اقدام ابراهیم شقاقی، مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته موزه قصر آیینه در تملک بنیاد مستضعفان است و متاسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار، اجاره بهای این ملک بنیاد مستضعفان اقدام حقوقی کرده و حکم تخلیه گرفته است.

به گفته سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این موزه در محور گردشگری استان قرار دارد و هر روزی که در موزه بسته باشد به ضرر گردشگری شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم چنین از وضعیت موزه ابراز نگرانی کرده و گفته است «نگران اشیای داخل موزه هستیم.»

او تاکید کرده از چند ماه اخیر مرمت بنای ساختمان موزه در حال انجام بوده، در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها و تغییرات دما، ساختمان نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، گفته است سازمان میراث‌فرهنگی و بنیاد مستضعفان دو نهاد عمومی هستند که برای خدمت به مردم و کشور تلاش می‌کنند و معتقدیم که بهترین کاربری که این ساختمان می تواند داشته باشد، موزه است.

کد خبر 364808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.