تولید ۳۶۰ میلیون شاخه گل نرگس در کشور

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه گل و گیاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند، گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت گل نرگس در کشور است که از این سطح بیش از ۳۶۰ میلیون شاخه گل نرگس تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی غلامرضا تقوی با بیان اینکه گل و گیاه و در صدر آن تولید گل نرگس برای کشور دارای اهمیت زیادی است، اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت گل و گیاه در فضای باز و گلخانه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است و از این مقدار چهار میلیارد شاخه گل و گلدان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت گل نرگس باید بیش از ۶۰۰ میلیون شاخه گل تولید شود که با در اختیار قرار داشتن دانش فنی عملکرد آن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: ویژگی گل و گیاه این است که می‌تواند با ترویج و توسعه به عنوان مثال گل نرگس که اراضی کم‌بهره هستند و تبدیل آن به اراضی پُر بهره، نسخه شفابخش برای جلوگیری از خرد شدن اراضی، تغییرکاربری و افزایش درآمد باشد.

تقوی بیان کرد: در حال حاضر یکی از منابع تامین ارز می‌تواند صادرات گل و گیاه بویژه گل نرگس باشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه گل و گیاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند و در حوزه تولید گل نرگس ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سرمایه‌ها به سمت سفته‌بازی، سکه، ارز و واسطه‌گری سوق پیدا می کنند، گفت: بخش کشاورزی و به‌ویژه تولیدات گل و گیاه می‌تواند نسخه مناسبی برای جذب سرمایه‌ها باشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان داروئی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به شدت سطوح آب‌های زیرزمینی رو به کاهش است و تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۱ میلیارد مترمکعب باید صرفه‌جویی کنیم و اگر قرار است الگوی کشتی معرفی کنیم و در بسیاری از مناطق، الگوی کشت می‌تواند جوابگو باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از کشت گل نرگس به صورت دیم و ۶۵ درصد کم‌آب بر قابل کشت است.

کد خبر 364770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.