توجه به "کودکان" در تصمیم‌گیری‌های حقوق شهروندی

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: کودکان باید در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌‎های حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبا نظری پورکیایی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهارکرد: همواره با این سؤال روبه رو می‌شویم که کودکان تأکید دارند «ما کودکان در تصمیم مدیران شهری سهیم هستیم»، بنابراین از متولیان برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک باید سؤال کنیم که چقدر مولفه‌ها و شاخص‌های اصلی شهر دوستدار کودک را عملیاتی کرده‌ایم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود: در شهر دوستدار کودک از بعد نرم افزاری و سخت‌افزاری کودکان باید مورد توجه قرار بگیرند، اما به راستی چه میزان مورد توجه بوده اند؟، این مسئله باید بررسی شود؛ در مراسم امروز از ۳۱ استان کشور، نمایندگان شورای شهر و شهرداری، مدیران کل دفاتر امور بانوان از استان های گیلان، فارس، اصفهان، مشهد، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حضور دارند.

وی تأکید کرد: بخش‌های سخت افزاری و زیربنایی ساخت و ساز، طراحی و عملیاتی کردن پروژه های مربوط به شهر دوستدار کودک برعهده معاونت عمرانی وزارت کشور و شهرداری‌ها است؛ البته دفاتر بانوان سراسر کشور مأموریت دارند به لحاظ فرهنگی و نرم افزاری مباحث مربوط به شهر دوستدار کودک را براساس نیازها و حقوق شهروند کودکان، خانواده و زنان بررسی کنند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: از نمایندگان استان‌ها درخواست می‌شود پیام کنفرانس شهر دوستدار کودک را به استان خود ببرند تا بدانند کودکان را می‌بینیم و می‌شنویم.

نظری پورکیایی با بیان اینکه خانواده دوستدار کودک پیش نیاز شهر دوستدار کودک است، اظهار کرد: اگر در خانواده دوستدار کودک باشیم می‌توان امیدوار بود، که شهرمان نیز دوستدار کودک باشد؛ اگر در خانواده‌ها حقوق کودکان را به رسمیت بشناسیم، شهری خواهیم داشت که کودکان در آن پرنشاط و خوشحال خواهند بود و صبح‌ها با استرس از خواب بیدار نمی‌شوند؛ باید ابتدا خانواده را دوستدار کودک کنیم تا سنگ بنایی برای شهر دوستدار کودک باشد.

کد خبر 364738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.