۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
اصفهان جادویی

اصفهان در فاصله قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی به عنوان پایتخت امپراطوری ایران بوده و به عنوان نصف جهان معروف است. این شهر در کنار زاینده رود واقع شده و پل‌های آن به زیبایی شهر می‌افزایند.

به گزارش ایمنا، روزنامه آل ابسروادور اروگوئه (دومین روزنامه پرخواننده این کشور) در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ و در آخرین شماره سال ۲۰۱۸ میلادی خود اقدام به انتشار گزارشی در خصوص جاذبه‌های تاریخی و توریستی اصفهان تحت عنوان "اصفهان جادویی" کرد. مطالب مطرح شده در این گزارش به شرح ذیل است:

برای دوستداران تاریخ، اصفهان به دلیل آثار موجود و نگهداری مناسب از آن‌ها گزینه‌ای است که نمی‌توان آن را از دست داد. اصفهان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از تهران، پایتخت ایران و در مناطق مرکزی ایران قرار دارد. این شهر در فاصله قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی به عنوان پایتخت امپراطوری ایران بوده و به عنوان نصف جهان معروف است. این شهر در کنار زاینده رود واقع شده و پل‌های آن به زیبایی شهر می‌افزایند.

میدان نقش جهان که از طرف یونسکو به عنوان میراث بشریت ساخته شده است، در مرکز شهر قرار دارد. این میدان بزرگ که شب‌ها نورپردازی جادویی به آن داده می‌شود، بسیار زیبا است. در اطراف این میدان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، دروازه بازار و کاخ عالی قاپو قرار دارند. مسجد شیخ لطف الله در قرن ۱۷ میلادی و توسط شاه عباس بنا شده است. گنبدهای این مسجد بسیار قابل توجه است. از این مسجد به کاخ سلطنتی از طریق تونل راه وجود دارد.

عالی قاپو یکی دیگر از آثار ساخته شده توسط شاه عباس در قرن ۱۷ میلادی است که از آن برای برگزاری مراسم و مهمانی‌های شاه استفاده می‌شد. این اثر دارای ۶ طبقه و یک تراس بزرگ است. برای تزیین این کاخ از معماری و هنرهای دستی بسیار زیبایی استفاده گردیده است.

مسجد امام نیز یکی دیگر از ساختمان‌های مرکزی واقع در میدان نقش جهان است که از آن به عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی یاد می‌شود. این مسجد نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

در کنار آثار یاد شده، بازاری وجود دارد که یکی از بزرگترین بازارهای خاورمیانه است و در قرن ۱۷ میلادی بنا شده است. در ورودی اصلی بازار و میدان که به عنوان سردر قیصریه شناخته می‌شود نیز آثار باستانی و تاریخی فراوانی وجود دارد.

در اطراف میدان نقش جهان هنرمندان زیادی وجود دارند که به کار تولید انواع صنایع دستی می‌پردازند. فرش، ستاره صنایع اصفهان است. علاوه بر آن، هنرهای دیگر همچون مینیاتور و خاتم کاری را هم در اطراف این میدان می‌توان مشاهده کرد. بیش از یک میلیون نفر در ایران در زمینه فرشبافی مشغول هستند. این هنردارای هزاران جاذبه بوده و یکی از میراث‌های بزرگ و پراز افتخار ایران است.

پل‌های ساخته شده بر روی زاینده رود یکی دیگر از جاذبه‌های موجود در شهر اصفهان است. از مهمترین این پل‌ها می‌توان به سی و سه پل، شهرستان، خواجو و مارنان اشاره کرد.

اصفهان علاوه بر آثار تاریخی، دارای جذابیت‌های دیگری همچون محله جلفا است که به عنوان محله ارمنی‌ها نیز شناخته می‌شود. این محله جایی است که حتماً باید دیده شود. چرا که پر از بوتیک برندهای بین المللی، ماشین‌های مدل بالا، رستوران‌های عالی و جوانان مارک پوش است. همچنین در این محله می‌توان بازدیدی از کلیسای جامع ونک و برادران مقدس به عمل آورد. یکی از ویژگی‌های خاص ایران انجام ورزش‌های پهلوانی است که در زورخانه انجام می‌شود و در واقع ترکیبی از حرکات آکروباتیک و اعمال مذهبی است.

یکی دیگر از مکان‌های بخوبی حفاظت شده اصفهان هتل عباسی است که دارای قدمتی زیاد است. رزرو اتاق در این هتل به دلیل تقاضای زیاد برای آن خیلی سخت است. چهل ستون و هشت بهشت نیز از دیگر آثار تاریخی اصفهان هستند که باید از آن‌ها بازدید شود.

کد خبر 364733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.