از توزیع بسته حمایتی تا رونمایی از سند جامع آموزشی گردشگری تاکسیرانان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از رونمایی چند طرح جدید سازمان تاکسیرانی خبر داد.

هادی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح‌های جدید سازمان تاکسیرانی که به زودی رونمایی می‌شود، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که به زودی از آن رونمایی می‌کنیم، بسته حمایتی مربوط به رانندگان تاکسی است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی رانندگان ناوگان حمل و نقل تاکسی که به سال ۸۹ و نصب سامانه هوشمند برمی گردد، سازمان تاکسیرانی طرح حمایتی را پیشنهاد داد که خوشبختانه در کمیسیون حمل و نقل شورا مصوب و با پیگیری های شهردار اصفهان بسته حمایتی در مرحله اجرا قرار گرفت؛ البته قرار است بسته حمایتی در فازهای مختلف به رانندگان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسته حمایتی دو موضوع را شامل بحث اقتصادی و معیشتی و همچنین کمک به کاهش آلاینده‌ها دنبال می‌کند، گفت: تجهیزاتی که در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد، شامل دو بخش لاستیک و فیلتر هوا است که در فازهای بعدی نیز ادامه پیدا می‌کند.

منوچهری افزود: همچنین ارائه این بسته حمایتی فازهای دیگری نیز دارد که در سال ۹۸، در قالب معافیت‌های پرداختی حوزه حمل و نقل تاکسیرانی ارائه می شود، این بسته های حمایتی ۹۰ درصد از ناوگان را شامل می‌شود.

وی گفت: توزیع بسته حمایتی از اوایل بهمن ماه در دسته بندی و گروه بندی مختلف انجام می شود و رانندگان می‌توانند فراخوان آن را از طریق سایت سازمان و ارسال پیامک دریافت کنند، ضمن اینکه اطلاع رسانی فازهای بعدی نیز انجام می‌شود.  

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از سامانه مرخصی آنلاین تاکسیرانان گفت: یکی از مشکلات عمده رانندگان ناوگان تاکسیرانی، مراجعه حضوری در کسب مرخصی بود، اگر این رانندگان قبل از روز تعطیل و یا در ایام تعطیل قصد داشتند از شهر خارج شوند باید براساس قانون، مرخصی حضوری اخذ کنند، زیرا ممنوعیت دارد و مشمول قانون می‌شوند، بنابراین با توجه به مشکلاتی که در این زمینه ایجاد می‌شد از جمله صرف زمان و انرژی و ایجاد ترافیک مضاعف، سامانه مرخصی آنلاین راه اندازی شد.

منوچهری گفت: این سامانه اجازه می‌دهد که تاکسیرانان بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق اینترنت مرخصی خود را دریافت کنند، بنابراین در بهره‌وری سازمان و کاهش ترافیک نیز اثر مثبت خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از سند جامع آموزش تاکسیرانان اظهارکرد: با توجه به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و بحث گردشگری در این شهر اهمیت بسیاری دارد، بنابراین سند جامع آموزش تاکسیرانان را با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: سند آموزش تدوین شده فصولی حرفه ای در حوزه گردشگری دارد و به ناوگان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه گردشگری کمک می‌کند، این سند می‌تواند به بهبود رفتاری و عملکردی در حوزه حمل و نقل تاکسیرانی کمک کرده و شرایط بهتری را برای گردشگران داخلی و خارجی در استفاده از خدمات این ناوگان فراهم کند.

کد خبر 364730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.