آموزش مدیریت پسماند به دانش‌آموزان اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فرهنگ سازی این سازمان با اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان خبر داد.

علی دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی بسترساز تغییر و تحول در حوزه محیط زیست است، اظهار کرد: اگر آموزش و فرهنگ‌سازی را بستر کار خود قرار دهیم، مسائل زیست محیطی به مرور زمان مرتفع خواهند شد، هر چند این مهم زمان بر است اما در آینده نتیجه پایداری را رقم می زند. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مولفه های اصلی سازمان مدیریت پسماند اصفهان " آموزش و فرهنگ‌سازی" است، به ایجاد نخستین پردیس فرهنگ‌سرای زیست محیطی مدیریت پسماند اصفهان در کشور اشاره کرد و افزود: همزمان با ایجاد این فرهنگ سرای زیست محیطی، با آموزش و پرورش در حال رایزنی هستیم، چرا که بخشی از فراگیران ما دانش آموزان هستند. 

دهنوی گفت: بر همین اساس به صورت پایلوت تفاهم نامه ای میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری و آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان در تاریخ ۲۲ دی ماه سال جاری امضا شد. 

وی ادامه داد: این توافقنامه در حوزه مدیریت پسماند موضوعات مختلفی دارد که از جمله آنها برگزاری دوره های آموزشی و بازدید از کارخانه کودآلی، آموزش دانش آموزان در مدارس و در پردیس فرهنگ‌سرای زیست محیطی و آموزش مربیان است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: آموزش دادن به والدین دانش آموزان در حوزه مدیریت پسماند نیز یکی دیگر از موضوعات این توافقنامه است که در دستور کار قرار گرفته است. 

دهنوی همچنین از طراحی یک "کاراکتر ویژه" در حوزه مدیریت پسماند خبر داد و افزود: این "کاراکتر ویژه" در کتابها، انیمیشنها و مخازن پسماند خشک که در مدارس توزیع می شوند استفاده خواهد شد و شخصیت دوست داشتنی برای بچه ها خواهد بود  که به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی کمک می کند. 

وی با اشاره به رایزنی ها و امضای تفاهم نامه آموزشی و فرهنگ‌سازی با آموزش و پرورش ناحیه یک و رونمایی از نخستین فرهنگ‌سرای زیست محیطی اصفهان در کشور ابراز امیدواری کرد: با پیگیری همزمان این فعالیت ها، در آینده تحولی در فرهنگ زیست محیطی جامعه ایجاد شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: هزینه در آموزش و فرهنگ‌سازی دانش آموزان به عنوان اقداماتی زیربنایی در جامعه، از دید این سازمان سرمایه گذاری است و نه هزینه و به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 364728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.