۵ برابر کشورهای اروپایی در ساختمان‌ها انرژی مصرف می‌کنیم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: ۵ برابر کشورهای اروپایی در ساختمان‌ها انرژی مصرف می‌کنیم همچنین مصرف سوخت در کشور برابر با چین است که جمعیتی چندین برابر ما دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین عسگری روز چهارشنبه – ۲۶ دی ماه- در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی، اظهار کرد: به اندازه کافی دستور العمل مرتبط با بهینه سازی انرژی در ساختمان ‌ها داریم ولی به آن عمل نمی‌شود، اما  امیدوارم این همایش اولین قدم برای صرفه جویی انرژی باشد.

وی افزود: در بخش برق نیز هر سال اصفهان با مشکل رو به‌رو است، گاز را نیز هر ساله در ساختمان‌هایی که بر اساس اصول ساختمان سازی ، ساخته نشده به مقدار زیادی هدر می‌دهیم.  

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به بازدید از دشت های مختلف اصفهان، خاطر نشان کرد:  فرونشست‌های بی حدی داریم، اخیرا استان اصفهان دچار فرونشست شده است و این یعنی ما بیش از حد از آب های زیر زمینی استفاده کرده‌ایم و باید فکری کرد. ان شاءالله بتوانیم میراثی که در اختیار ماست برای آیندگان حفظ کنیم.

تشکیل دبیرخانه بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این همایش از تشکیل دبیرخانه بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان خبر داد و گفت: این دبیرخانه ایجاد همگرایی بین جامعه دانشگاهی و راهبرد سیاست‌های موجود با همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان را در دستور کار دارد.

حمید رضا امیرخانی اضافه کرد: این دبیرخانه به منظور اینکه ساختمان ها در آینده بتوانند در بهینه سازی مصرف انرژی موثر باشند، اجرای مقررات ملی ساختمان و دست یابی به خط مشی قانون نظام مهندسی ساختمان، ارتقای دانش فنی مجریان این قانون و بازنگری مبحث نوزدهم که صرفه جویی را مد نظر دارد، مشارکت در پیش‌برد اهداف وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، تشکیل شده است.

کد خبر 364726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.