شرکت‌های عمران شهرهای جدید کاملا مورد حمایت وزارت راه وشهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای برنامه‌های شرکت‌های عمران شهرهای جدید صد درصد مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی خواهد بود و مهم این است که کارها به دست اهلش سپرده شود.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در دیدار با هیئت مدیره شهرهای جدید کشور ضمن قدردانی از فعالیت مدیران عامل شرکت‌های عمران در شهرهای جدید با بیان اینکه سلامت اداری باید در شرکت‌های عمران حاکم باشد، اظهار کرد: اتفاق مهمی که از عملکرد شرکت‌های عمران باید دیده شود اعتماد عمومی به این شرکت‌ها است و این امر منجر به رشد و توسعه شهرها خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعیین شده از سوی رییس جمهور ۲۰۰ هزار مورد بسته به فعالیت شرکت‌های عمران است، تصریح کرد: این کار لبیکی به امید آفرینی برای مردم است و باید با الگوهای جدید و شیوه‌های جدید کمک کنیم مسکن مناسب و ارزان عرضه شود.

عمل نکردن به قولی که به مردم می دهیم افت بزرگی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمل نکردن به قولی که به مردم می دهیم افت بزرگی است، تصریح کرد: باید قول سنجیده بدهیم زیرا ما مهندسی عمل می کنیم و اهل حساب و کتاب هستیم.

اسلامی با بیان اینکه هویت بخشی به شهرهای جدید امری ضروری است، گفت: باید کاستی‌های دیگر شهرها در شهرهای جدید برطرف شود و به همه موضوعات به‌ویژه ضوابط ساخت و ساز، معابر، دسترسی‌ها و ... در این شهرها مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: ما سازنده و فروشنده ملک نیستیم، ملک را سازنده می سازد و ما نظارت می کنیم کیفیت‌های استاندارد رعایت شود همچنین شناسنامه‌های ساختمان برگرفته از آیتم‌های خاص نظارتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: استفاده از فرهنگ و تمدن ایرانی در راه‌اندازی شهرهای جدید بسیار جذاب است، ادامه داد: باید شهرهای جدید به صورتی طراحی شود که در مسیر توسعه تمدن باشد.

وی در خصوص دسترسی‌های شهری گفت: در حال حاضر شهرهایی مانند بهارستان و ... در بحث تی اُ دی پیشتاز هستند و باید کاری کنیم که دسترسی‌ها برای همه اقشار فراهم شود و بافت شهرها به سمت توسعه هنجارها حرکت کند.

کد خبر 364711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.