مدافع عنوان قهرمانی با حذف سوریه صعود کرد

تیم ملی استرالیا با پیروزی برابر سوریه و حذف این تیم به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه B جام ملت‌های آسیا، امروز از ساعت ۱۷ به وقت ایران تیم‌های استرالیا و سوریه در ورزشگاه خلیفه بن زاید به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ استرالیا به پایان رسید.

سوریه که برای صعود به چیزی جز ۳ امتیاز این دیدار نیاز نداشت از همان ابتدا فشار زیای روی دروازه استرالیا آورد و چند خطر جدی روی دروازه رقیب ایجاد کرد اما بر خلاف جریان بازی این استرالیا بود که در دقیقه ۴۱ با ضربه پای چپ فنی مبیل از پشت محوطه جریمه به گل رسید تا استرالیایی که برای صعود تنها نیاز به یک تساوی داشت زودتر از حریف پیش بیفتد. سوریه که نمی‌خواست خیلی زود از صعود نا امید شود اما خیلی زود و قبل از پایان نیمه نخست روی یک ارسال و ضربه عمر خربین گل تساوی را به ثمر رساند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم همانند نیمه نخست سوریه تیم حمله کننده بود و استرالیا با احتیاط بیشتری بازی می‌کرد، با این وجود باز هم استرالیا که در حملات زهر بیشتری داشت زودتر به گل رسید. آنها در دقیقه ۵۴ روی یک ارسال از سمت راست با ضربه ایکونومیدیس گل دوم را زدند تا کمی خیالشان بابت صعود راحت شود اما باز هم این پایان کار نبود و سوریه که در یک ربع پایانی بازی دست به حملات انتحاری زده بود در دقیقه ۸۰ با گل عمر السوما از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا ۱۰ دقیقه پایانی بازی با حساسیت بالایی ادامه پیدا کند.

در آخرین دقایق بازی سوریه که نیاز به پیروزی داشت با اکثر نفراتش پیش کشیده بود اما اسیر ضد حمله استرالیا شد و دفاع خالی سوریه باعث شد روجیچ، هافبک استرالیا در دقیقه ۹۲ صاحب موقعیت شوتزنی شود و با شوت محکم پای چپ گل سوم و پیروزی بخش استرالیا را به ثمر برساند.

بدین ترتیب استرالیا با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد و حریف تیم دوم گروه ششم که یکی از تیم‌های ژاپن یا ازبکستان است شد. سوریه نیز یک امتیازی ماند و با قرار گرفتن در رتبه چهارم به طور کامل حذف شد.

کد خبر 364686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.