کودکان محور آموزش های مداوم فرهنگ ترافیک باشند

تیران- یک استاد رشته روانشناسی گفت: کودکان محور آموزش های مداوم و همراه با بازی های کودکانه در ارتقای فرهنگ ترافیک باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، رایحه صنعتگر در نشست تخصصی علمی رفتارشناسی و بررسی نقش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در پیشگیری از تصادفات در محل دانشگاه آزاد تیران اظهارکرد:سرمایه‌گذاری بر روی جوانان، کودکان و نوجوانان برای ارتقای فرهنگ ترافیک لازم است و برای افزایش میزان عملکرد باید ظرفیت‌های آموزشی برای این قشر بکار گرفته شود.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی باید مداوم و همواره مورد ارزیابی و رشد باشد زیرا فعالیت‌های آموزشی مقطعی کارآمد نبوده و این دسته از فعالیت‌های با گذر زمان دچار فراموشی شده و بازدهی آن‌ها کاهش می‌یابد.

این استاد رشته روانشناسی با بیان اینکه بازی دریادگیری و انتقال مفاهیم در کودکان ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد، تصریح‌کرد: بازی‌های کودکانه برای این موضوع طراحی شده که متناسب با المان ها و نمادهای پذیرفته شده مورد بهره‌برداری است.

 وی آموزش غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان را بیش از سایر آموزش‌ها موفقیت آمیزخواند و اذعان‌کرد: آموزش به صورت فعالیت‌های هنری، بازی و سایر روش‌های غیرمستقیم همانند استفاده از المان‌ها، داستان‌گویی، بازی و سایر تولیدات هنری اثربخشی بیشتری را در مقایسه با سایر روش‌های آموزشی خواهد داشت.

استاد رشته روانشناسی دانشگاه با بیان اینکه اگر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی تمامی حس های کودک را درگیر کند آنگاه ماندگاری مفاهیم در ذهن را افزایش می‌دهد، گفت: سخنرانی و گفت‌وگو به میزان آموزش‌های هنری و درگیر کننده اثرگذار نیستند و باید از فعالیت‌های جدید علمی استفاده کرد.

این برنامه علمی با تلاش اداره راه و شهرسازی تیران‌وکرون و همکاری و مشارکت تشکل مردم نهادکانون نسل جوان فردا و دانشگاه آزاد برگزار و که به صورت فصلی با ارایه راهکارهای عملیاتی این فعالیت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 364679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.