پهنای باند صدا و سیما در اختیار آموزشگاه‌های کنکور است

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: صدا و سیما به موسسات و آموزشگاه‌های کنکور پهنه وسیع باند فعالیت داده است. در شبکه‌های مختلف فعال هستند و بسیاری از آنها چهره شده‌اند در حالی که این فعالیت ها باید نظام مند باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه، محمدجواد حشمتی امروز (سه‌شنبه) در نشست بررسی تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به کنکور در دادستانی کل کشور با اشاره به فقدان نظارت کافی بر عملکرد آموزشگاه‌های کنکور گفت: رفتار و عملکرد موسسات و مراکز کنکور مطابق با مقررات و ضوابط قانونی نیست و ساماندهی جدی را می‌طلبد.

وی افزود: موضوع حذف کنکور بحث کلی حاکمیتی است که مقامات مربوطه تصمیم گیری می‌کنند و ما در این مجال فعلا بحثی نداریم اما وضعیت نابسامان موسسات و آموزشگاه‌ها باید بررسی شود.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: آیین نامه‌ مفصلی از سال ۱۳۸۰ توسط شورای عالی آموزشی تصویب شده و راهکارهای قانونی خوبی پیش بینی کرده است و در مرکز و استان تکلیف و نظارت بر این آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی را مشخص کرده‌اند.

حشمتی با طرح این پرسش که آموزش و پرورش چقدر بر این موسسات نظارت دارد، اظهار کرد: اینها نکات مهمی است که از باب مدعی العموم و تکالیف مشخص شده توسط قانون وظیفه داریم و باید آن را پیگیری کنیم که بسیار مهم است.

وی افزود: بسیاری از متولیان امور فرهنگی و علمی گلایه مند هستند و از مداخلات این مراکز در بحث آموزش و متون درسی صحبت می‌شود، از سویی می‌بینیم در یک فضای رسانه ‌ای عمومی و ملی برای آنها فرصت فراهم می‌کنیم تا تبلیغ کنند و به راحتی این کار را انجام می‌دهند.

نشست معاون دادستان کل کشور با موضوع تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به کنکور با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌رییس سازمان سنجش و مدیرکل بازرگانی رسانه ملی برگزار شد.

در این نشست ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش، مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش در امور مراکز و مدارس غیرانتفاعی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس مهدوی‌فر مدیرکل بازرگانی رسانه ملی به بیان نظرات خود پرداختند.

کد خبر 364675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.