سهم بودجه سازمان محیط زیست بسیار اندک است

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت:بودجه سازمان محیط زیست بر خلاف سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اما همچنان سهم بودجه محیط زیست در مقایسه با اعتبارات مورد نیازش بسیار اندک است.

 به گزارش ایمنا، علی محمد شاعری درخصوص وضعیت بودجه سازمان محیط زیست اظهار کرد:  بودجه سازمان محیط زیست بر خلاف سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اما همچنان سهم بودجه محیط زیست در مقایسه با اعتبارات مورد نیازش بسیار اندک است .

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تاکید ویژه‌ای بر افزایش بودجه محیط زیست داشته است؛ امیدواریم کمیسیون تلفیق هم به این نکته توجه کند تا بودجه محیط زیست در سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته باشد.

توجه دولت به مدیریت پسماند در لایحه بودجه ۹۸

وی ادامه داد: بودجه محیط زیست در سال ۹۸ به بخش مدیریت پسماند، صیانت از جنگل و فعالیت‌های آبخیز داری توجه بسیار خوبی کرده است و در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.اعتباری که برای مدیریت پسماند، منابع طبیعی، فعالیت آبخیزداری و منابع آب در نظر گرفته شده بی تردید به حفظ محیط زیست در کشور کمک بسیار زیادی می‌کند، از طرفی همه این موارد ارتباط مستقیمی با بهبود شاخص‌های محیط زیست دارد.

عوارض دریافتی از خودروها صرف بهبود وضعیت ترافیک کلانشهرها شود

شاعری با اشاره به میزان توجه لایحه بودجه ۹۸ محیط زیست به وضعیت آلودگی هوا افزود: ما در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تلاش کردیم بخشی را به بهبود وضعیت آلایندگی خودروها و آلودگی هوا اختصاص دهیم همچنین باید عوارض و جرائمی که از رانندگان گرفته می‌شود صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت ترافیک در کلانشهرهای شیراز اصفهان، تهران و مشهد و تمام شهرهای بزرگ و آلوده کشور شود

وضعیت معیشتی محیط بانان بهبود می یابد

شاعری در رابطه با وضعیت محیط‌بانان در بودجه سال ۹۸ افزود: متاسفانه ما در کشور با کمبود شدید محیط‌بان مواجه هستیم، حدود ۳ هزار محیط‌بان در اختیار داریم که حداقل باید به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند، ما تلاش می‌کنیم ضمن افزایش تعداد محیط‌بان در سال آینده، تقویت تجهیزات، وضعیت معیشتی نیز بهبود پیدا کند. سرانه محیط بانی در دنیا برای عرصه‌های حفاظت شده حدود ۱۰۰۰ هکتار برای هر نفر است اما در کشور ما ۵ برابر استاندارد جهانی یعنی حدود ۵ هزار هکتار تحت پوشش یک محیط‌بان قرار می‌گیرد،  بنابر این لازم است به محیط بانان توجه ویژه ای صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: محیطبانان در شرایط فعلی نمی‌توانند از مراتع و منابع طبیعی و محیط زیستی کشور حراست  کنند، باید دولت و مجلس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، کمیسیون کشاورزی نیز در سال جاری تمام تلاش خود را  در دفاع از منافع محیط بانان و محیط زیست کشور معطوف کرده است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 364662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.