با ارایه کارت دانشجویی بیمه شوید

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: دانشجویان با ارایه کارت دانشجویی معتبر تحت پوشش خدمات قرار می گیرند .

عبدالرسول آقاهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ارایه خدمات نوین بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید این سازمان که از مهر ماه سال جاری ابلاغ شده است ، از این پس دانشجویان نیز با ارایه کارت معتبر دانشجویی مشمول خدمات بیمه ای حرف و مشاغل آزاد می شود.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل درآمد و مبنای پرداخت حق بیمه دانشجویی  ۱.۱ برابر حداقل دستمزد است که بر مبنای آن حق بیمه وصول می گردد.

آقاهادی ادامه داد:  خدمات بیمه ای حرف و مشاغل آزاد بر پایه سه نرخ حق بیمه ۱۲ درصد شامل بازنشستگی، نرخ حق بیمه ۱۴ درصد شامل بازنشستگی و فوت و نرخ حق بیمه ۱۸ درصد شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است که  بیمه شدگان با حق بیمه ۱۲ درصد ماهانه ۱۵۰ هزار تومان ، حق بیمه ۱۴ درصد ۱۷۰ هزار تومان و حق بیمه ۱۸ درصد  ۲۲۰ هزار تومان بیمه پرداخت می کنند.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: دانشجویانی که تحت تکفل قانونی پدر و مادر و تحت پوشش خدمات دفترچه درمانی  والدین باشند نیازی به دریافت دفترچه ندارد ولی درصورت نیاز به دفترچه مبلغ ۴۵ هزار تومان به حق بیمه اضافه خواهد شد.

آقاهادی گفت: قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تابع قانون کار نیست بنابراین به مشمولان مقرری بیمه کاری پرداخت نمی شود اما سوابق دانشجویانی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند در صورت استخدام در سازمان‌های لشکری و کشوری قابل انتقال خواهد بود.

به گزارش ایمنا؛ صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افرادی اطلاق می‌شود که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر و یا خود به تنهایی (خویش فرما) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراکز ذیصلاح یا به تشخیص هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.
 حداکثر سن جهت پذیرش درخواست و اصل قرارداد برای مردان و زنان به ترتیب ٥٠ و ٤٥ سال است، در غیر این صورت افرادی مشمول چنین بیمه‌ای قرار می‌گیرند که دو برابر مازاد سنی مقرر دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی باشند.

کد خبر 364650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.