وظیفه دولت است که از اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه حمایت کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه در کشور حتما به همکاری‌های دولت نیاز دارد، گفت: اجرای بیش از ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از ۱۲ بهمن ماه در سراسر کشور آغاز می شود.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشگر پاسدار «محمدعلی جعفری» روز سه شنبه در مراسم افتتاح پنج هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه که در مجتمع فتح المبین تهران برگزار شد، اظهار کرد: این نیرو با اقتداری بی نظیر برای برقراری امنیت در سخت ترین شرایط و مناطق کشور که از نظر جغرافیایی و ارتباط با همسایگان مستعد ناامنی هستند در حال تلاش است.

وی با بیان این که اگر ‌تلاش های نیروی زمینی سپاه نبود بدون تردید شمال غرب و جنوب شرق به مناطقی بحرانی تبدیل می شدند، افزود: مردم داری، رفع محرومیت و استفاده از مردم در راس ماموریت های نیروی زمینی سپاه است و در مناطق مرزی توانایی های عظیم سپاه در خدمت مردم قرار می گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد: نزدیک به ۲۰ هزار بسیجی حقوق بگیر در مناطق جنوب شرق و شمال عرب در حال کمک به برقراری امنیت هستند.

سرلشگر جعفری یادآور شد: انسداد مرز و مسایلی که در آن سوی مرزها وجود دارد باید با همکاری دولت انجام شود و امیدواریم بتوانیم دولت را به همکاری در این زمینه مجاب کنیم.

وی با تاکید بر این که موضوع محرومیت زدایی در کشور حتما به همکاری های دولت نیاز دارد، گفت: فاصله بین فقیر و غنی در ایران در مقایسه با پیش از انقلاب بسیار کاهش پیدا کرده است، اما ما بازهم شاهد وجود محرومیت در کشور هستیم.

فرمانده کل سپاه همچنین اظهار کرد: زمانی که طبقه متوسط رشد می‌کند به صورت طبیعی فاصله و شکاف به چشم ‌می آید از این رو با توجه به نیاز به محرومیت زدایی باید نیازهای کشور بازگو و مطرح شود.

سرلشگر جعفری خاطرنشان کرد: آنچه که بسیج و سپاه به ویژه در مناطق مرزی در حال انجام است، کمک به وظیفه دولت محسوب می شود. اگر علاوه بر تلاش برای رفع محرومیت، مطالبه گری را به عنوان بلندگوی مردم مستضعف از دستگاه های دولتی نکنیم، روند محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد. وظیفه دولت است که از اقدامات محرومیت زدایی سپاه حمایت کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما برای انجام ماموریت های خود در زمینه محرومیت زدایی از بودجه های دیگر بخش های خود کم می‌کنیم از این رو حتما نیازمند اراده دولت هستیم.

سرلشگر جعفری اظهار کرد: برای محرومیت زدایی موضوع توانمندسازی و اشتغال و همچنین تامین بازار باید توسط قرارگاه های منطقه ای سپاه مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری این که در آستانه ۴۰سالگی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: اجرای حدود ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی از ۱۲ بهمن امسال شروع می شود که طی چهار تا ۶ ماه به اتمام‌ می رسد.

فرمانده کل سپاه پاسداران به تحریم ها اشاره و تصریح کرد: اگر با تکیه بر توان داخلی، استفاده از روش های بومی و با مشارکت مردم دست به اقدام بزنیم، می توانیم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.

سرلشگر جعفری افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی، می بینیم که ایران اسلامی مقتدر روی اهداف اسلامی و انقلابی حرکت می کند.

وی با تاکید بر این که مردم سختی ها را تحمل می کنند و لطف خداوند شامل حال این مردم خواهد شد، گفت: امروز دشمن در مسایل فرهنگی و سیاسی تمام توان خود را بسیج کرده است که پیشرفت های جمهوری اسلامی به خوبی منعکس شود. البته ضعف رسانه های خود در گزارش دهی به مردم نیز وجود داد.

منبع:ایرنا

کد خبر 364634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.