۱۳ میلیارد تومان هزینه کرایه حمل به گندمکاران کشور پرداخت شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی سال‌جاری با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع، از محل صرفه جویی، با پرداخت ۱۳ میلیارد تومان کرایه حمل، به اقتصاد گندمکاران کمک شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف در نشست کارگروه ملی گندم با بیان ضرورت اطلاع‌رسانی فرآیند خرید تضمینی و بیان حقوق کشاورزان، بر خرید باکیفیت گندم در سال آینده و افزایش سهم کشاورز از بودجه این محصول تأکید و اظهار کرد: یجاد امکانات رفاهی برای کشاورزان در مراکز خرید یکی از ضرورت‌ها است که در سال‌جاری باید این موضوع پیگیری و انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: خرید تضمینی گندم باید به‌گونه‌ای باشد که تحویل در مراکز دائم انجام شود تا هزینه‌های حمل مجدد و افت را متحمل نشویم و کشاورزان هزینه‌های صرفه‌جویی‌ شده را تحت عنوان کرایه حمل، دریافت کنند که تحقق این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی فراگیر است.

وی با تأکید بر ارتقای کیفیت خرید تضمینی در سال آتی گفت: در صورت نیاز در تدوین دستورالعمل‌ها، محدودیت‌های تحویل گندم به مراکز موقت و مقدار تحویل که به نفع کشاورزان خواهد بود قید شود و بسته‌های اطلاع رسانی به گندمکاران در این خصوص تهیه شود.

سیف شیوه به‌کارگیری عوامل تشخیص و ذی‌حسابی سال گذشته را در خرید تضمینی مطلوب، مؤثر دانست و افزود: این نیروها در سال‌جاری نیز برای ارائه خدمت استقبال خواهند کرد و تأکید من این است که برای تأمین نیروی انسانی از بهمن ماه فعالیت آموزشی و آماده‌سازی انجام شود.

کد خبر 364631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.