سامانه بارشی جدید وارد اصفهان می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی از بعدازظهر امروز از مناطق جنوبی استان است و سامانه دیگری از روز چهارشنبه از سمت غرب و جنوب وارد استان خواهد شد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی از بعدازظهر امروز از مناطق جنوبی استان است، که بر این اساس هنگام خروج همچنان برای بخش‌های جنوبی بارش‌ برف و باران به همراه خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه  سامانه ناپایدار دیگری از مناطق غرب و جنوب وارد استان خواهد شد که فعالیت خود را صورت برف و باران آغاز خواهد کرد، افزود: سامانه بارشی در روز پنجشنبه برای اکثر نقاط استان بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید به همراه خواهد داشت؛ که بر این اساس با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن اوایل هفته بعد شاهد کاهش شدید دما در استان خواهیم بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به توفان لحظه ای طی ۲۴ ساعت گذشته که در مناطق شمال، شمال شرقی و جنوب شرقی ایجاد شده، ادامه داد: بیشترین وزش باد از نظنز و نایین به ترتیب با وزش باد ۱۰۸ و ۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

سیدان با اشاره به میزان بارش های برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اضافه کرد: بیشترین میزان بارش از فریدونشهر با ۲۵.۵ میلی متر باران  و ۲۰  سانتی متر برف و چادگان با ۳۸.۶ میلی متر باران و  ۹ سانتی متر برف گزارش شده است.

وی در خصوص وضعیت دمای هوای استان اصفهان طی ۲۴ آینده اضافه کرد: میانگین دمای هوا دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد و این روند همچنان ادامه دارد. بر این اساس دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به دو درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

 کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی خوروبیابانک با دمای ۱۵  درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای پنج  درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 364629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.