طرح‌های زیباسازی باید متناسب با هویت و تاریخ شهر باشد

یک کارشناس طراحی شهری گفت: اگر فراخوان مشارکتی به درستی در شهر اجرا شود، شهروندان در انجام امور شهر دخیل شده و به شهرشان تعلق خاطر پیدا می‌کنند.

مریم فرخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراخوان مشارکتی باید طرحی هدفمند باشد تا گروه‌های مختلف در جامعه بسته به تخصصشان بتوانند نقش خود را در اجرای فراخوان به خوبی اجرا کنند.

وی با اشاره به فراخوان مشارکت مردمی برای زیباسازی شهر در نوروز خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای شهر بسیار مفید است، زیرا شهروندان در زیباسازی شهرشان دخیل می‌شوند و حس تعلق خاطر بیشتری نسبت به اصفهان پیدا می‌کنند.

این کارشناس طراحی شهری اضافه کرد: در فراخوان زیباسازی نوروزی می‌توان با دعوت از گروه‌های مختلف جامعه مانند دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا و هنرمندانی که تخصص نقاشی روی دیوار دارند از همکاری و دانش آن‌ها برای زیباسازی شهر استفاده کرد.

فرخی افزود: طرح‌های زیباسازی برای شهر اصفهان باید متناسب با فرهنگ، هویت و تاریخ شهر باشد در غیر این صورت مشکلاتی برای شهر به وجود می‌آید؛ به طور مثال چند سال پیش رنگ مبلمان شهری در خیابان چهارباغ عباسی متناسب با هویت و فرهنگ شهر اصفهان نبود.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان مشارکتی باید مکان محور باشد، تصریح کرد: موضع هر طرح باید به گونه ای مشخص باشد که هر طرح و ایده مختص به یک مکان خاص با در نظر گرفتن خصوصیات آن مکان باشد.

کد خبر 364623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.