مناسب‌‎‎سازی تقاطع‌ها و معابر اصلی شهر در سال ۹۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در سال ۹۸ تمام معابر، تقاطع‌های شهری و چهارراه‌ها برای معلولان، سالمندان و سایر توانخواهان مناسب‌سازی خواهد شد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مناسب‌سازی پیاده‌روهای مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز طبق اولویت در حال انجام است؛ اکنون بیش از ۸۰ درصد تقاطع‌های سطح شهر اصفهان برای عبور آسان سالمندان، معلولان و روشندلان مناسب‌سازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در حوزه ترافیک، گفت: تجربه نشان داده هر جا سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ ترافیک انجام شده، نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است، افزود: قرار نیست اتوبوس‌های فرسوده به مناطق محروم برود، بلکه قطعاً اتوبوس‌هایی که امسال و سال آینده نوسازی و بازسازی می‌شود با اولویت خطوط پرمسافر و طولانی سرویس‌دهی خواهند کرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خطوط تندرو اتوبوسرانی به مناطق کمتر برخورداری همچون شهرک نگین در منطقه ۱۲ و محدوده خیابان رباط، خیابان زینبیه، منطقه ۹ و دو، صمدیه و محدوده خیابان آتشگاه می‌رسد.

وی ادامه داد: سعی کردیم وقتی خطوط تندرو احداث می‌شود، تمام اتوبوس‌های صفر و جدید در آن بکارگیری شود تا ضمن نوسازی ناوگان، خدمات هوشمند به شهروندان ارائه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به احداث خط دو قطار شهری اصفهان، گفت: عملیات اجرایی احداث خط دو قطار شهری از محروم‌ترین مناطق شهری شروع شده و اکنون احداث چهار ایستگاه در محدوده زینبیه، شهرک امام حسین(ع)، چهارراه عاشق اصفهانی و عمان سامانی فعال است.

وی از کلنگ زنی عملیات احداث ایستگاه های بعدی مانند لاله در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در شهر شاهد چند اتفاق خوب دیگر نیز خواهیم بود از جمله اینکه در خیابان آیت الله غفاری مقابل ایستگاه مترو یک پایانه بسیار خوب درون شهری و درون استانی احداث می شود تا اتوبوس‌های سمت شهرستان‌های اردستان، دولت آباد و قسمت‌های شمالی اصفهان از این پایانه استفاده کنند.

کد خبر 364619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.