نیازمند نهضت پارکینگ‌سازی هستیم

جلسه مشترک بین کمیسیون‌های عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر اصفهان با حضور مدیران سازمان‌ها و معاونان ترافیک مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست مشترک کمیسیون‌های حمل‌ونقل، فناوری و اطلاعات و عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: باید مسئله مناسب‌سازی شهر برای تسهیل در رفت‌وآمد معلولین در سال ۹۸ بیش از گذشته مورد توجه و دغدغه همکاران در مناطق شهرداری باشد.

وی با اشاره به لزوم رفع موانعی که توسط خود شهرداری مناطق ایجاد شده است، افزود: نصب این موانع را در شهر باب کرده‌اید در حالی که بهتر است به وجود چاله‌ها و ناهمواری‌های موجود توجه کنید و تعمیر، مرمت و آسفالت‌ریزی آنها در دستور کارتان قرار بگیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم بازرسی‌های بیشتر در مورد سدمعبر در خیابان‌ها گفت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک باید بیشتر به این امر توجه کند و این موضوع نباید تنها در دستور کار کنترل و نظارت باشد بلکه معاونت حمل‌ونقل در مورد پیاده‌راه‌ها هم وظیفه دارد.

عضو شورای شهر اصفهان در خصوص لزوم توجه بیشتر به پله‌های برقی در مناطق شهر اصفهان، اظهار کرد: این پله‌ها باید به طور مداوم بررسی و بازرسی شوند تا خاموش نباشند و حس‌گری روی آنها نصب شود تا توقف نداشته باشند و به طور مداوم مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

زیبایی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در زیبایی شهر موثر است

در ادامه نشست شیرین طغیانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با شرایط بودجه‌ای شهرداری اصفهان نمی‌توانیم بودجه‌های ترافیک را بالا ببریم.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی با اشاره به لزوم ارائه راهکار برای مشکلات شهری افزود: باید یک راه تعاملی با معاونت برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل صورت می‌گرفت تا برنامه‌ریزی بهتری در موضوع بودجه در این حوزه صورت می‌گرفت.

وی با تاکید بر بی‌توجهی به موضوع علائم هشداردهنده در شهر تصریح کرد: در بحث ترافیک، نداشتن خط‌کشی و مسائل این چنینی تبعات سختی دارد و مردم نمی‌توانند بپذیرند برای مثال جلوی یک مدرسه خط‌کشی یا علائم هشداردهنده نباشد.

طغیانی با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم شهر را با روش‌های صدسال پیش بلدیه‌ها اداره کنیم، افزود: برای موضوع کمبود پارکینگ طرح داشتیم که متاسفانه توجهی به آن نشده است و برخی کاربری‌ها با عنوان پارکینگ وجود دارد که تحقق‌پذیر نیست.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در حوزه ترافیک به شهروندان گفت: باید مردم بفهمند در حوزه ترافیک شهرداری ‌چه می‌کند، همچنین مذاکره با بخش خصوصی در مورد تاثیرگذاری این بخش در حوزه شهری باید صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر اصفهان در خصوص توجه به زیبایی فضای شهری اظهار کرد: زیبایی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در منظر شهری موثر است و باید معماری ایستگاه‌های خط ۲ و ۳ را در دستور کار قرار داد تا به زیبایی شهر کمک کند.

وی با انتقاد به عدم تعطیلی مدارس با وجود آلودگی هوا تصریح کرد: در چند روز اخیر بدترین هوا را تنفس کردیم در حالی که باید در چنین وضعیتی مدارس تعطیل شوند که این امر انجام نشد جالب اینکه در هوای آلوده مدارس را تعطیل نمی‌کنیم و در تبلیغات از لزوم مصرف لبنیات صحبت می‌شود که آیا فرزندان با مصرف یک لیوان شیر می‌توانند اثرات این حجم آلودگی را دفع کنند.

مشکلات حوزه ترافیک شهر با افزایش ۳ برابری تجهیزات

در ادامه این نشست معاونین ترافیک مناطق ۱۵گانه شهرداری به ایراد نظرات خود پرداختند که هاشم‌زاده معاون ترافیک منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: امسال در حالی شاهد کاهش بودجه سال ۹۸ هستیم که با افزایش سه برابری در خصوص تجهیزات ترافیکی روبرو هستیم.

وی با انتقاد از تاخیر در ارائه طرح‌ها افزود: متاسفانه سال در حال به پایان رسیدن است اما طرح‌ها هنوز به مناطق ارسال نشده است و تاخیر در بررسی طرح‌ها  کار را با کندی مواجه می‌کند و هنوز طرح پل ستاری به دست شهرداری منطقه پنج نرسیده است.

هاشم‌زاده با بیان کم بودن بودجه اختصاصی به ایستگاه‌های دوچرخه، تصریح کرد: باید بهسازی مسیرهای دوچرخه مورد توجه باشد این در حالی است که سال گذشته تنها ۴۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافت که امسال این مبلغ قطعا کاهش خواهد داشت.

اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها در شان مردم نیست

جواد حق‌شناس معاون ترافیک منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: متاسفانه پروانه‌های تجاری بدون درنظر گرفتن الزامات شهری صادر می‌شود و این مراکز برای املاک اطراف خود مزاحمت‌هایی دارند.

وی با اشاره به مظلوم واقع شدن حوزه حمل‌ونقل شهری گفت: ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری باید در شان مردم باشد همچنین وضعیت مبلمان شهری باید بهبود یابد اما بودجه اختصاص یافته به مبلمان شهری هر ساله ثابت است و هیچ تغییری ندارد.

ثابت راسخ معاون ترافیک منطقه هفت نیز در این نشست اظهار کرد: مشکل عمده در منطقه هفت پارکینگ است و در میدان قدس، بیمارستان فیض مشکل حاد پارکینگ دارد.

وی با اشاره به درخواست بخش خصوصی برای احداث پارکینگ افزود: سرمایه‌گذاری خواهان احداث پارکینگ در این منطقه است، اگر این فضا ایجاد شود مشکل پارکینگ در میدان قدس تا حد زیادی حل می‌شود.

ثابت راسخ با اشاره به لزوم تخصیص بودجه به علائم هشدار دهنده در شهر گفت: برای تابلوهای علائم تنها ۱۴۰ میلیون تومان اختصاص یافته در حالی که سال گذشته این مبلغ ۳۲۰ میلیون بوده است، که با وجود افزایش قیمت‌ها جوابگو نیست.

محمدرضا یزدی معاون ترافیک منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: بحث تغییر کاربری‌ها و مجوزات آن مشکل‌ساز است که نمونه آن تغییر کاربری به میدان تره‌بار در خیابان امام خمینی، موجب شد تقاطع خیابان امام رضا(ع) مشکلات عدیده‌ای داشته باشد.

وی در ادامه بحث تغییر کاربری‌ها افزود: به تعداد زیادی در خیابان‌ها کاربری آموزشی ایجاد کرده‌ایم که در زمان تعطیلی آنها انفجار ترافیک و شلوغی بسیاری ایجاد می‌شود.

حمل‌ونقل عمومی در غرب اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار نیست

احمد ناطقی معاون ترافیک منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه شبکه معابر در منطقه ۹ موازی با پیشرفت شهر نبوده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی معابر به صورت نیمه کاره رها می‌شود و اصلاح شبکه معابر با بودجه ۱۲ میلیاردی سال آینده امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مادی‌های اصفهان از منطقه ۹ می‌گذرد، افزود: حمل‌ونقل عمومی در غرب اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و وجود دو ساختمان دادگستری در این منطقه مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است.

ابطحی معاون ترافیک منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در خصوص این منطقه اظهار کرد: متاسفانه در تنظیم بودجه ۹۸ معاونین ترافیک هیچ نقشی نداشته‌اند و معاونت برنامه‌ریزی در سال آینده باید پاسخگوی مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه شبکه معابر در این منطقه از حیز انتفاع خارج شده است، افزود: متاسفانه در این منطقه به دلیل سکونت برخی افراد سرشناس و ذی‌نفوذ برخی معابر مسدود شده‌اند! که با این کار آسایش عده‌ای به خاطر تامین آسایش عده‌ای دیگر به خطر افتاده است و به نظر می‌رسد نیازمند مصوبه‌ای برای پایان دادن به این موضوعات هستیم.

داوری معاون ترافیک منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل با افزایش ۴۰۰ درصدی اقلام مسی، افزایش ۲۴۰ درصدی اقلام پلاستیکی مانند شبرنگ‌ها روبرو بوده‌ایم همچنین تمام خریدها باید به صورت نقدی صورت بگیرد.

ایستگاه‌های دوچرخه در کنار ایستگاه‌های مترو باشد

شیخ، معاون ترافیک منطقه ۱۲ اظهار کرد: در خصوص هزینه تعمیر و نگهداری متاسفانه تمام هزینه‌ها به دوش شهرداری مناطق است و در سال جاری بودجه‌ای برای تعمیر و نگهداری پل‌ها دیده نشده است.

وی در خصوص ایستگاه‌های مترو افزود: در این منطقه ایستگاه‌های اتوبوس را در کنار ایستگاه‌های مترو قرار دادیم و برای ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه بهتر است ایستگاه‌های دوچرخه را هم در فضای داخلی مترو طراحی کنیم.

الله‌دادی، معاون ترافیک منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با ابراز تاسف از عدم توجه به پیوست ترافیکی در پروژه‌ها افزود: قبل از طراحی و اجرای یک پروژه به پیوست ترافیکی آن دقت نمی‌شود و بعد از شکل‌گیری فضاها متوجه این موضوع می‌شوند که دیگر چاره‌ای ندارد.

فروزان معاون ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: لازمه تمام موضوعات داشتن طرح مصوب جامع ترافیکی در همه حوزه‌های حمل‌ونقل است که متاسفانه طرح جامع پایانه‌ها را در اصفهان نداریم.

وی با بیان اینکه در صورت وجود طرح پایانه‌ها پروژه‌ها بدون نگرانی اجرا می‌شود، افزود: منطقه ۱۴ از محروم ترین و البته به لطف حرم زینبیه پویاترین مناطق شهرداری است و همه طرح‌های این منطقه اجرایی شده است.

فروزان با انتقاد از تبعیض در اختصاص بودجه به مناطق شهرداری گفت: اگر تغییر کاربری زمین پایانه شمال مصوب شود، این پایانه راه‌اندازی می‌شود و اداره راه و شهرسازی و راهداری باید برخی هزینه‌های بزرگراه‌ها را تقبل کنند.

پژوهان معاون ترافیک منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: دسترسی‌های محل‌های الحاقی به خوراسگان در دست اداره راه و شهرسازی است که متاسفانه حوادث بسیاری در آن رخ می‌دهد.

وی با اشاره به حذف بودجه برخی مناطق که در حریم شهر بوده‌اند، افزود: در میدان خوراسگان وانت‌بارهای کل اصفهان تجمع می‌کنند و پارکینگی که مختص کامیون‌ها در خیابان خاتون‌آبادی است استقبالی از این صنف نمی‌کند.

کد خبر 364571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    هر مشکلی راه حل دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد که بدون راه حل باشد.