دغدغه‌های روز جامعه شهری بررسی می‌شود

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: حوزه شهروندی تلاش می‌کند تا دغدغه‌های به‌روز جامعه شهری را در نظر بگیرد و برای فرهنگسازی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی گام‌های مؤثری بردارد.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرهنگ شهروندی مجموعه‌ای از هنجارها، ارزش‌ها و باورهایی است که روش و نوع زندگی انسان در شهر را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان در حوزه شهروندی فعالیت خود را در چند بخش به اجرا در می‌آورد، افزود: برنامه‌ها بیشتر موضوع محور، مخاطب محور و متناسب با موضوعات روز جامعه در حوزه شهروندی اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حوزه شهروندی تلاش می‌کند تا دغدغه‌های به‌روز جامعه شهری را در نظر بگیرد و برای فرهنگسازی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی گام‌های مؤثری بردارد.

رشیدی با بیان این که رویکرد جدیدی را در حوزه شهروندی مد نظر قرار دادیم و آن اجرای برنامه‌ها به شکل مرکز پیرامون است، گفت: تلاش می‌کنیم در تعامل با شهرداری شهرهای اطراف اصفهان برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کنیم؛ دیگر رویکرد اداره توسعه فرهنگ شهروندی، شکل دادن به برنامه‌ها بر اساس نیاز مناطق است، بدین معنا که برنامه‌ها بر اساس نوع و نیاز مناطق و محله‌های برخوردار، متوسط و محروم در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: تنوع اجرای برنامه‌ها در مناطق مختلف شهر بر حسب نوع نیاز آنها متفاوت است که امیدواریم ماحصل این برنامه‌ها به ارتقای سطح فرهنگ شهروندی کمک کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از گروه‌های مخاطب هدف معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان در جهت تقویت آموزه‌ها، گروه سنی کودک و نوجوان است، افزود: ویژه برنامه‌ای با عنوان "کلاس شهر" توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اجرا  شده است تا با بهره از ابزار هنر و مؤلفه‌های آن مفاهیم شهروندی به دانش‌آموزان مدارس منتقل شود.

وی ادامه داد: همان روز یک فضای آموزشی ویژه والدین برگزار می‌شود تا همان آموزه‌هایی که به دانش آموزان به واسطه فعالیت‌های هنری ارائه شده، به شکل تئوریک به والدین آموزش داده شود.

رشیدی با بیان اینکه ویژه برنامه "کلاس شهر" تا نوروز امسال ادامه دارد، افزود: سرفصل‌های شهری برنامه‌ها برای هر منطقه متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن منطقه برنامه‌ریزی شده که امیدواریم این دسته‌بندی تأثیر دوچندان در الگوی آموزشی مدارس داشته باشد.

کد خبر 364545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.