توفان لحظه‌ای در راه اصفهان/ بارش‌ها تا فردا ادامه دارد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی آسمان استان است و بر این اساس در برخی مناطق استان توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی آسمان استان است و بر این اساس در اکثر نقاط استان بارش برف و باران، افزایش ابر و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق وزش باد شدید به همراه توفان لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، افزود: به دلیل وزش باد شدید در جاده‌های مواصلاتی استان کولاک، برف و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دیروز بارش باران برای مناطق غرب و جنوب استان شروع شده و ادامه بارش‌ها امروز در این مناطق به صورت برف پیش بینی می‌شود، ادامه داد: برای مناطق مرکزی استان نیز بارش باران پیش بینی می‌شود.

سیدان با بیان اینکه اوایل امروز شاهد غبار صبحگاهی در کلان شهر اصفهان بودیم که با افزایش فعالیت این سیستم بارشی هوای استان سالم شد، اضافه کرد: سیستم بارشی تا اواسط فردا بر روی  آسمان استان  فعال است و به تدریج از استان خارج می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دمای هوای استان اصفهان طی ۲۴ آینده اضافه کرد: میانگین دمای هوا سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد و این روند همچنان ادامه دارد. بر این اساس دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی گراد می‌رسد.

 کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نایین با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای شش درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش های برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته، در مناطق غرب و جنوب استان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش از فریدونشهر با ۳۶.۹  میلی متر و ۱۰ سانتی متر برف گزارش شده است.

کد خبر 364541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.