اجرای طرح بازآفرینی شهری با تسهیلات دولتی انجام می‌شود

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: مهمترین هدف طرح بازآفرینی، توسعه عدالت در برخورداری از امکانات شهری برای همه شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان با تأکید بر ضرورت استفاده از تسهیلات دولتی خاطرنشان کرد: این طرح یکی از مهمترین خدمات دولت دوازدهم بوده که باهدف توسعه عدالت در برخورداری از امکانات شهری برای شهروندان، تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات دولتی با نرخ سود بازپرداخت شش درصد برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده، اما هیچ یک ادارات شهرستان برای استفاده از آن اطلاع رسانی نکرده‌اند و کوتاهی بیشتر در این زمینه پذیرفته نیست.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در نوسازی بافت فرسوده و تاریخی، یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه خدمات را ارایه دهد، زیرا بودجه، امکانات و نیروی انسانی لازم را در اختیار ندارد، اما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند این کمبودها را جبران و خدمات بهتری ارایه کنند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به وجود اماکن تاریخی در این شهرستان، تصریح کرد: تاریخی بودن بخش مهمی از هویت این شهرستان است، بنابراین باید برای بازآفرینی این بخش، تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرضا، تأکید کرد: شهروندان مهاجر از دیگر مناطق که در حاشیه‌های شهر سکونت دارند نیز حق دارند مانند دیگر مردم از امکانات شهری مناسب برخوردار شوند.

فرماندار شهرضا اظهار کرد: برنامه ششم توسعه راهکار مناسبی برای واگذاری پروژه‌های ناتمام دولتی به بخش خصوصی پیش بینی کرده به همین دلیل، ادارات دولتی لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.

رفیعی‌نژاد عنوان کرد: ساکنان مناطق مرکزی شهر، عموما شهروندانی با توانایی مالی کمتر نسبت به دیگر مناطق هستند، بنابراین طرح‌های نوسازی و بازآفرینی باید بدون تحمیل هزینه اضافی بر این شهروندان اجرا شود.

وی با تأکید بر ضروت توجه بیشتر به طرح بازآفرینی شهر منظریه، یادآور شد: شهروندان این شهر نیز حق برخورداری از امکانات و خدمات مناسب شهری را دارند.

کد خبر 364531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.