۳۰ درصد اعتبار طرح بازآفرینی با شهرداری است

گلپایگان- مدیر راه و شهرسازی گلپایگان گفت: ۳۰ درصد اعتبار طرح باز آفرینی با شهرداری است و ۷۰ درصد اعتبار طرح را دستگاه‌ها باید در اعتبارات خود ببینند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، غلامرضا امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌ راه‌های مواصلاتی گلپایگان به دلیل نداشتن اعتبار، سال‌ها مسکوت مانده بود، اما اسفند سال ۹۵ با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس اعتبار این پروژه‌ها تأمین شد و سپس با پیمانکار قرار داد اجرای دو پروژه راه گلپایگان- موته و خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه بسته شد.  

وی افزود: پروژه راه گلپایگان- موته در فروردین ۹۷ تا روستای موته یک لاین آن بازگشایی شد و لاین دیگر آن بنا به مشکلاتی مسکوت است، اما این مسیر به صورت دو بانده چهار خطه اجرا شده است.

مدیر اداره راه و شهرسازی گلپایگان گفت: مسیر گلپایگان- خوانسار تا آنجایی که در حوزه گلپایگان بود دو بانده شده و از طرف خمین به سمت گلپایگان نیز دوبانده است.

وی تصریح کرد: در مسیر پروژه راه گلپایگان- خوانسار کمربندی وانشان و در مسیر گلپایگان- خمین کمربندی سعیدآباد به رباط سرخ وجود دارد که در حال احداث است.  

امینی افزود: کمربندی رباط سرخ به سعیدآباد ۷۰ درصد پیشرفت داشته و اگر اعتبارات لازم تامین شود و سرمای هوا اجازه دهد ۳۰ درصد آن در چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که راه‌های روستایی دستجرده، نیوان، گوگد، علی آباد و ضامن آباد آسفالت شده است، گفت: پروژه میدان ملازجان مشکلات آزادسازی و اعتبار داشت که با تأمین اعتبار یک ماه گذشته به بهره برداری رسید و اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر اداره راه و شهرسازی گلپایگان با بیان اینکه طرح محور درب امامزاده کاملا تغییر کرده و به صورت زیر گذر خواهد بود، افزود: در صورت تخصیص اعتبار و رفع مشکل آزاد سازی‌ها میدانی در شهرک صنعتی سعیدآباد احداث می‌شود و این میدان به کمربندی سعید آباد متصل خواهد شد.

 نصب دستگاه تردد شمار در مسیر دُر-تیکن

وی گفت: باتوجه به اینکه راه دُر- تیکن- دِهق بار ترافیکی به همراه دارد در حال رایزنی برای تبدیل آن به راه فرعی درجه سه و حتی راه فرعی درجه یک یا یک راه اصلی در نظر گرفته شود.

امینی افزود: درصورت ارتقای راه دُر-تیکن- دهق می‌توان برای آن اعتبار گرفت تا مشکلات این راه برطرف شود از سویی وزارت راه و شهرسازی در این مسیر، دستگاه تردد شمار نصب کرده تا در صورتی که تردد و بار ترافیکی آن به اندازه لازم شود این راه ارتقا یابد.

مدیر راه و شهرسازی گلپایگان با بیان اینکه ۳۰ درصد پروژه‌های راهسازی باقیمانده است، اظهار کرد: تا سال آینده تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان در صورت تخصیص اعتبار به همراه لاین موته و کمربندی وانشان منهای راه تیکن- دُر، چهار بانده می‌شود.

وی با اشاره به مسائل مسکن‌های مهر اظهار کرد: مسکن مهر گوگد در سال ۹۵ و مسکن مهر گلپایگان در سال ۹۶ به شهرداری گلپایگان واگذار شده است، این واگذاری‌ به همراه یک تفاهمنامه شامل اعتبار ریالی، تامین قیر و تحویل زمین‌های دولتی به شهرداری بوده، مشکل اعتبار ریالی رفع شده است و برای قیر در حال پیگیری هستیم.

مدیر راه و شهرسازی گلپایگان گفت: واحدهای نوسازی که در حال ساخت است در صورتی که قیمت زمین را پرداخت کرده باشند، مشکل فاضلاب آن‌ها تا یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.

وی با اشاره اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: آیین نامه اجرایی برنامه ستاد باز آفرینی گلپایگان در ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۷ شامل ۲۱ ماده تصویب شد، بر اساس این قانون ۳۰ درصد هزینه طرح‌های اجرایی با شهرداری و مابقی آن یعنی ۷۰ درصد با سایر ارگان‌های دولتی است.

امینی افزود: دولت صد در صد تخفیف‌های صدور پروانه که شهرداری برای ساخت بافت‌های فرسوده رایگان اعلام کرده را به طور کامل به شهرداری‌ها پرداخت کرده است و در سال جاری پنج میلیارد تومان در اختیار شهرداری گلپایگان قرار گرفته و شهرداری نیز طرح‌هایی مانند مسجد جامع، حمام بهشت و حمام آقا حسین را تعریف کرده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: شهرداری گلشهر و گوگد طرح‌های مصوب شهرستانی که در استانداری تصویب شده را اجرا می‌کنند و این اعتبارات را تخصیص می‌دهد.

مدیر اداره راه و شهرسازی گلپایگان خاطرنشان کرد: هر شهرداری بافت‌های شهری را به صورت محلات میانی، بافت تاریخی، کاربری‌های ناهمگون شهری و سکونت‌های غیر مجاز گونه بندی کرده و برنامه باز آفرینی شهری گلپایگان تا سال ۱۴۰۰ دیده شده است و هرسال دو تا سه پروژه با اعتبار دولتی و آورد شهرداری (حالت ۷۰، ۳۰ درصد) اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: ۳۰ درصد اعتبار طرح باز آفرینی با شهرداری است و ۷۰ درصد اعتبار طرح را دستگاه‌ها باید در اعتبارات خود ببینند.

امینی با بیان این‌که بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و نوسازی خانه‌های قدیمی یا بافت ناکار آمد میانی است، افزود: برای سقف بازار گلپایگان با بازاریان نیز جلسات متعددی برگزار شد که در آن مقرر شد نوسازی با بنایی سنتی باشد.

وی گفت: طرح‌های باز آفرینی در محله‌های کاظم آباد، خیابان امام حسین (ع)، احداث پارک بانوان در دستور کار است.

کد خبر 364528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.