همه راه هایی که به تهران ختم می‌شود

یک کارگردان اصفهانی گفت: متاسفانه تمرکزی که در تهران انجام شده است باعث شده که به ناچار همه به سمت تهران حرکت کنند اگر در همه جای دنیا راه‌ها به رم ختم می‌شود اینجا همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود.

وحید پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضای سینمای اصفهان و دیگر شهرستان‌ها را نمی‌توان با تهران مقایسه کرد چرا که از لحاظ تجهیزات و بودجه‌های دولتی و خصوصی با مشکلاتی روبرو هستیم اما از سوی دیگر پتانسیل هنرمندان اصفهان از پایتخت بیشتر است.

این کارگردان اصفهانی ادامه داد: بازیگران خوب، کارگردانان و حتی فیلم برداران حرفه‌ای در اصفهان هستند اما در فضای کار به دلیل اینکه تمرکز بیشتر بر روی پایتخت گذاشته شده با مشکلاتی روبرو است چرا که در حال حاضر اگر سریالی ساخته شود باید از تهران پخش شود چون صدا و سیمای اصفهان چندین سال است که کار تولیدی در حیطه نمایش و درام ندارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه فضای فعلی سینمای اصفهان مناسب نیست و باید تدبیری اندیشید برای هنرمندانی که پتانسیل بالایی دارند و قطعاً در تهران موفق‌تر خواهند بود اما در حال حاضر با بودجه اندکی که در اختیار فضای فرهنگی اصفهان قرار داده می‌شود هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد.

پاکزاد با بیان اینکه می‌توان از جشنواره کودک فیلم‌های بلند و حرفه‌ای بیرون آورد، تصریح کرد: جشنواره کودک نیز می‌تواند پله‌ای برای رشد سینمای اصفهان باشد اما تاکنون به جز فیلم های کوتاه اتفاقات خوشی برای سینمای بلند اصفهان رقم نخورده است.

این کارگردان اصفهانی با اشاره به اینکه از فیلمسازان جوان حمایت‌های لازم نمی‌شود، گفت: حمایت‌های مالی اهمیت چندانی ندارد همین که فیلمسازها بدانند در این شهر از طرف ارگان‌ها مورد حمایت معنوی قرار می‌گیرند ارزش بیشتری دارد چرا که در اصفهان فیلمسازان به صورت مستقل و با پشتکار فراوان فعالیت می‌کنند.

پاکزاد فضای سینمای ایران را ناامید کننده دانست و افزود: متاسفانه در سینمای ایران یک سالی می‌شود که با فضای ناامید کننده‌ای روبرو هستیم و فیلم‌های به شدت مبتذل وارد سینما شده‌اند و اتفاقاتی همراه می‌شود که سینمای ایران را به سمت نابودی می‌کشاند.

وی ادامه داد: متاسفانه موضوع فیلم‌ها شرایط فرهنگی جامعه را به سمت و سوی خوبی هدایت نمی‌کند و بسیاری از تابوها در فیلم‌ها شکسته می‌شود.

این کارگردان اصفهانی با اشاره به مهاجرت هنرمندان به پایتخت خاطرنشان کرد: اصفهان شهری است که سرآمدهای هر هنر را در خود جا داده است اما متاسفانه مهاجرت‌های کاری باعث شده بسیاری از این هنرمندان به خصوص هنرمندان حوزه سینما به پایتخت مهاجرت کنند چرا که تمام دفاتر سینمایی آنجا و در دسترس است و تمام کارگردان‌هایی که اصفهان هستند مجبورند در مسیر اصفهان تهران باشند و در نهایت مهاجرت و رفتن را ترجیح می‌دهند.

پاکزاد گفت: قطعاً در شهرستان ساختن فیلم برای کارگردان با هزینه کمتری در می‌آید اما متاسفانه تمرکزی که در تهران انجام شده است باعث شده که به ناچار همه به سمت تهران حرکت کنند اگر همه جای دنیا راه‌ها به رم ختم می‌شود اینجا همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود.

کد خبر 364524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.