۶ محله شهرضا نیازمند بازآفرینی

شهرضا - معاون شهرسازی شهرداری شهرضا گفت: شش محله شهری شهرضا به عنوان محلات هدف در اجرای طرح بازآفرینی شهری شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، غلامحسین جعفری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان، اظهار کرد: ستاد بازآفرینی متشکل از چهار کمیته توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت‌های مردمی، کالبدی و زیرساختی و حقوقی و پیشگیری است که زیر نظر فرماندار فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین خدمات دولت دوازدهم بوده که اعتبارات مناسبی نیز به آن اختصاص داده شده است، ادامه داد: اصلاح ساختار شهری با ساماندهی این سونتگاه‌ها به توزیع عادلانه امکانات شهری و ارایه خدمات بهینه به شهروندان می‌انجامد.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با بیان اینکه بازآفرینی شهری باید با رویکرد ارزش‌مداری محلات و احترام به ساکنان این مناطق باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش محله "خمینی آباد"، "شهرک قشقایی"، "شهرک طالقانی"، "پانصد دستگاه"، "اسلام آباد" و "حسین آباد" به عنوان محلات هدف در اجرای این طرح در شهرضا، شناسایی شده است.

وی یادآور شد: این محلات ۲۶ هزار و ۳۰۴ هکتار از مجموع دو هزار و ۷۰۰ هکتار محدود قانونی شهر شهرضا را به خود اختصاص داده و ۲۰ هزار و ۶۵۴ نفر از شهروندان نیز در این مناطق سکونت دارند.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا تصریح کرد: تاکنون در اجرای طرح بازآفرینی شهرضا در محله اسلام آباد، اقداماتی از جمله ایجاد فرهنگسرا با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، جاده دسترسی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی با اعتبار ۸۰ میلیون تومان انجام شده است.

جعفری از تخفیف ۷۰ درصدی شهرداری شهرضا در صدور پروانه ساختمان برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش این تخفیف‌ها ۷۰۰ میلیون تومان بوده که از طرف اداره راه و شهرسازی به شهرداری بازگردانده شده است.

وی یادآور شد: آنچه بیشترین هزینه را به مالکان عرصه‌های نوسازی تحمیل می‌کند، تعرفه‌های نظام مهندسی است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با اشاره به اجرای طرح آزادسازی و آسفالت بلوار "حکیم قشقایی" به طول هزار و ۳۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: مهمترین دستاورد شهرداری از اجرای اینگونه پروژه‌های عمرانی و خدماتی در مناطق حاشیه‌ای، کاستن از معضلات ترافیکی و جلوگیری از مهاجرت به هسته مرکزی شهر است.

کد خبر 364522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.