نرخ بلیط باغ گل‌ها برای سال ۹۸ تصویب شد

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان نرخ جدید بلیط باغ گل‌ها برای سال ۹۸ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار لایحه ارسالی از سوی شهرداری در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد.

لایحه افزایش عوارض کسب و پیشه و همچنین پیشنهاد تعرفه جدید برای مشاغلی که در دفترچه موجود نیستند، نخستین لایحه در دستور کار شورای شهر در این جلسه علنی بود که با توجه به ابهامات موجود در این لایحه با ۱۰ رای اعضای شورا برای بررسی بیشتر با طرح یک فوریت به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

همچنین لایحه پیشنهاد افزایش عوارض ارزش افزوده بر تراکم در تغییر اولویت اراضی و املاکی که با موافقت شهردار، اولویت آنها از زیر ۱۸ ماه به بالای پنج سال تغییر می‌کند نیز با توضیح نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان در شصت و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

وی گفت: چهارسال است که قیمت منطقه بندی افزایش پیدا نکرده درحالی که قیمت زمین درحال افزایش است و با آنکه با تصویب این لایحه عوارض دو برابر می‌شود اما همچنان با ضرایب اولیه اختلاف دارد.

در نهایت این لایحه به اتفاق آرا به تصویب شورای شهر رسید.

نرخ فروش بلیط‌های باغ گل‌ها در سال ۹۸ دیگر لایحه مورد بررسی در صحن شورای شهر بود که با ۹ رای موافق به تصویب شورای شهر رسید تا طبق آن قمیت این بلیط برای گردشگران داخلی بدون تغییر و یا با حداکثر ۱۰ درصد تغییر نسبت به سال گذشته همراه شود و عمده تغییر آن، افزایش نرخ بلیط گردشگران خارجی باشد.

فروغ مرتضایی نژاد، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در توضیح دلیل افزایش قیمت بلیط گفت: هزینه تامین گل باغ گلها بسیار بالا بوده و درآمدزایی چندانی از آن نمی‌شود به‌طور مثال فقط برای عید نوروز نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تامین گل آن است، بنابراین با افزایش قیمت بلیط باغ، تنها به فکر تامین هزینه‌های آن خواهیم بود.

لایحه محاسبات مربوط به بند "د" تبصره چهار دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی در خصوص وجود واحدهای صنعتی در محدوده برخی از مناطق شهرداری اصفهان که دارای ریل و جرثقیل هستند و نیز لایحه پیشنهاد افزایش نرخ ماهیانه اجاره بهاء و خدمات قراردادهای سرقفلی تالارهای میوه از ۱۵ خرداد ۹۷ به مدت سه سال، هر دو با ۹ رای موافق به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

همچنین اعضای شورای شهر اصفهان درباره اصلاح بودجه مقطع آبان ماه ۹۷ شهرداری اصفهان در پایان شصت و سومین نشست شورای شهر اعلام نظر کردند.

کد خبر 364508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.