استانی شدن انتخابات، فرصت انتخاب نخبگان را بیشتر می‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر نخبگان و برجستگان هر استانی بتوانند کاندید مجلس شوند و رای بیاورند، استانی شدن انتخابات بهترین کار است، در غیر این صورت افراد ضعیف تری به مجلس راه پیدا می کنند.

فضل الله صلواتی درباره استانی شدن انتخابات مجلس شوراس اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: اگرنظارت استصوابی نباشد، این امر پیشنهاد خوبی است؛ زیرا نظارت استصوابی برخی چهره های موفق و شناخته شده را حذف می کند.

وی تصریح کرد: بنابراین چنانکه نخبگان و برجستگان هر استانی بتوانند کاندید مجلس شوند و رای بیاورند، استانی شدن انتخابات بهترین کار است، در غیر این صورت مانند گذشته افراد ضعیف تری به مجلس راه پیدا می کنند.

صلواتی با اشاره به اینکه مجلس جای دانشمندان و نخبگان است، خاطر نشان کرد: نباید فامیل بازی و گروه و جناح در این مسائل باعث جلوگیری از انتخاب افراد لایق شود، عدالت هم زمانی محقق می شود که بهترین ها به مجلس راه پیدا کنند، نه اینکه قبیله و کدخدا به خاطر  پول، نفوذ و یا خانواده رای بیاورند، این به نفع کشور نخواهد بود.

وی در خصوص بالا رفتن هزینه تبلیغات نیز اظهار کرد: برای حمایت و تبلیغ چهره‌های شاخص باید این هزینه ها بشود تا بهترین ها به مجلس بروند، اگرچه انتخابات باید بر اساس حزب باشد و افراد کاندید با حمایت حزب هم تبلیغ کنند و هم برنامه مشخصی ارائه دهند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: البته به جز برنامه داشتن نمایندگان مسائل دیگری نیز برای موفقیت لازم است؛ امسال شاهد بودیم تمام نمایندگان انتخابی استان اصفهان بر جاری شدن آب زاینده رود تأکید داشتند، اما در حال حاضر کاری انجام نگرفته و همچنان برداشت های غیر قانونی وجود دارد و حقابه های کشاورزان شرق به یغما می رود.

کد خبر 364504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.