۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف خسارات مواد مخدر می‌شود

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد از زندانیان، جرمی مرتبط با مواد مخدر دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسکندر مومنی عصر امروز در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حوزه مواد مخدر مبحثی کاملا تعاملی در میان بخش‌هاست و در حوزه‌های مختلف درمان، پیشگیری و صیانت نیازمند این تعامل هستیم.

وی با بیان اینکه در ستاد مبارزه با مواد مخدر اولویت‌بندی‌های مناسبی داشته‌ایم، گفت: در ابتدا جمع‌آوری، نگهداری و درمان معتادین متجاهر در دستور کار قرار دارد، اما اولویت اصلی و پایدار پیشگیری و صیانت اجتماعی‌ است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد از زندانیان جرمی مرتبط با مواد مخدر دارند.

مومنی، کشفیات و اقدامات درمانی و اقدامات دیگر را تا زمانی که توزیع کننده‌ها و تولیدکنندگان در جامعه هستند بی‌نتیجه خواند و ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود مردم احساس امنیت و آرامش صد درصدی نداشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم، موفقیت را در گروی فعالیت و همکاری یک گروه و تیم می‌دانند و تنها خواستار رفع معضل هستند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادین متجاهر سطح استان البرز را هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها برای رفع این مشکل و جمع‌آوری معتادین متجاهر پای کار آمده‌اند؛ موضوع مواد مخدر با فعالیت یک گروه و یک ارگان خاص رفع نخواهد شد.

مومنی مواد مخدر را جزو چهار صنعت نخست دنیا برشمرد و تصریح کرد: درخواست داریم اگر زمینی متعلق به ماده ۱۶ در استان البرز معارض ندارد، بررسی کنیم و در سال‌جاری اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای آغاز عملیات ساخت آن تخصیص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ساخت این اردوگاه در قالب هزار نفر را تأمین خواهیم کرد، گفت: لازم است جانمایی اردوگاه ماده ۱۶ انجام شود و متولیان امر نیز پای کار بیایند تا مراحل ابتدایی کار را انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیش‌ از ۷۰ درصد از افراد مصرف‌کننده قلیان و سیگار معتقدند این مواد خطر ندارند، تصریح کرد: باید در این راستا پیشگیری و آگاه‌سازی صورت گیرد؛ آگاه‌سازی میان دانش‌آموزان برای مقابله مصرف سیگار و گُل لازم است و باید در دستور کار قرار گیرد و آموزش و پرورش در این حوزه نقش پررنگی را دارد.

مومنی در ادامه تأکید کرد از هر طرحی که در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد ارائه شود، استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان البرز، خاطرنشان کرد: موضوعاتی در این استان وجود دارد که می‌تواند بستر آسیب شود و در این راستا می‌توان به حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌پذیری اشاره کرد.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اتفاقات و موضوعاتی که در استان البرز و تهران رخ می‌دهد به همدیگر متصل و مرتبط هستند.

مبع:فارس

کد خبر 364491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.