باید عرصه را برای ایفای نقش بانوان در جامعه باز کرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب در قیام عاشورا گفت:با نگاهی به نقش حضرت زینب(س) در می‌یابیم که زنان ما هم امروز می‌توانند در عرصه باشند. پس ما هم باید امروز عرصه را برای زنان باز کنیم تا ایفای نقش کنند.

به گزارش ایمنابه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بتول گندمی در اولین آیین تقدیر از مدیران و کارکنان الگوهای رفتاری برتر در حوزه عفاف و حجاب که با حضور جمعی از پرسنل و مدیران شهرداری در بوستان کوهسنگی برگزار شد، بیان داشت: روز پرستار را به همه پرستاران و همچنین همه زنانی که سالیان سال است وظیفه خطیر پرستاری را از مجروحان جنگ بر عهده دارند تبریک عرض می کنم.

وی افزود: شاید اگر از من به عنوان یک شهروند سوال کنند امر به معروف و نهی از منکر چیست بعد از این همه سال که نتوانسته‌ایم این مهم را خوب تبیین کنیم، به عنوان یک شهروند این موضوع را در تذکر به دختر و پسران برای رعایت حجاب، پوشاندن مو، آرایش نکردن، نپوشیدن پیراهن آستین کوتاه و ... تعریف کنم که برداشت صحیح و نزدیک به ثوابی نیست.

گندمی ادامه داد: اما بنده معتقدم این ستاد باید در حوزه خدمات و وظایفی که ما در شهرداری بر عهده داریم  امر به معروف و نهی از منکر کند. همچنین باید آنجاهایی ورود پیدا کند که شهروندی روزها، ماه‌ها و سالها پشت در کارمندان و مدیران شهرداری معطل رسیدگی درخواست و پرونده خود می‌ماند و آزرده از اینکه ما مدیران جمهوری اسلامی حرف از اسلام می‌زنیم ولی عملمان عمل یک مسلمان نیست.

وی بیان کرد: این ستاد در آن جایی که شائبه‌هایی ایجاد می‌شود باید ایفای نقش کند. وقتی حقوق شهروندی مطرح می‌شود باید بدانیم که سه حق برای هر مسلمان مطرح است که یکی از آنها حق‌الناس است و خدا از حق الناس نمی‌گذرد، پس من و شما که در مواجه مستقیم با مردم هستیم و شهروندان مسئولیتشان را بر عهده ما گذاشته‌اند در حوزه حقوق شهروندی باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان ساخت: چهار دهه از انقلاب گذشته و بسیاری از دستاوردهایی که در دهه اول انقلاب داشته‌ایم، از دست داده‌ایم و حال نگران باورهای مردم هستیم، نگرانیم که چرا بسیاری از جوان‌ها به جای جذب، در حال طرد شدن هستند. حال در این میان باید دبیرخانه‌های امر به معروف و نهی از منکر و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ایفای نقش کند تا بتوانیم به دهه ۶۰ برگردیم که انسان‌ها حرمت و کرامت داشتند و اگر تذکری داده می‌شد توجه می‌شد در خفا باشد تا حرمت کسی شکسته نشود.

گندمی گفت: حضرت زینب(س) در روز عاشورا در میدانی که سرتاسرش مرد بود، ایفای نقش داشت و سخنرانی کرد و رسالت عظیمش که دفاع از قیام عاشورا بود را انجام داد ولی حال تعدادی که مدعی هستند می‌توانند بلندگوی رسایی باشند در مورد اینکه آیا زنان می‌توانند در کنار وظایف مادری و همسری، کار کنند، با شک سخن می‌گویند. با نگاهی به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا در می‌یابیم که زنان ما هم امروز می‌توانند در عرصه باشند. پس ما هم باید امروز عرصه را برای زنان باز کنیم تا ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: ما که به دینداری شعار می‌دهیم، باید همه مسائل دین را بلند بازگو کرده و از آن دفاع کنیم.

کد خبر 364486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.