درآمد بی‌ثبات، خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که بی‌ثباتی در درآمد ماهانه افراد، تهدید جدی برای سلامت قلب آن‌ها محسوب می‌شود و با خطر ابتلا به امراض قلبی عروقی، مرتبط است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد چنانچه سطح درآمد افراد، بی‌ثبات و ناپایدار باشد به یک عامل تنش‌زا تبدیل می‌شود و می‌تواند تاثیر جدی بر سلامت قلب آن‌ها داشته باشد.

در واقع نوسانات درآمد افراد بر فاکتورهای بسیاری مانند رژیم غذایی، سلامت روانی و ... تاثیر می‌گذارد که خود زمینه‌ساز مشکلات بالقوه جدی برای سلامتی آن‌ها است. بررسی‌های جدید محققان دانشگاه "میامی" نشان می‌دهد که درآمد با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی مرگ افراد مرتبط است و این تاثیر بیشتر در میان جوانان دیده می‌شود.

در این تحقیق وضعیت سلامت افراد جوان ۲۳ تا ۳۵ ساله در چهار شهر آمریکا برای مدت سه دهه ارزیابی شد. بررسی پیشرفت بیماری‌های عروق کرونر نوجوانان از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد. محققان این بررسی را برای درک تاثیر نوسانات درآمدی بر خطر ابتلا به امراض قلب و عروقی و همچنین میزان مرگ و میر افراد انجام دادند. آن‌ها نوسانات مالی، کاهش درآمد افراد و همچنین تعداد افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی شدند و یا در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به هر دلیلی جان خود را از دست دادند، ارزیابی کردند.

در این تحقیق ۱۰۶ نفر از افراد دچار امراض قلبی شدند و ۱۶۴ نفر از شرکت کنندگان فوت کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که تغییرات و نوسانات درآمد شخصی افراد با خطر بالای مرگ و میر افراد و همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط دارد.

همچنین یافته‌های جدید حاکی از آن است که بیشترین بی‌ثباتی مالی در میان زنان، افراد دارای نژاد آمریکایی- آفریقایی، افراد مجرد، افراد بیکار، افراد سیگاری، مبتلایان به افسردگی و کسانی که میزان تحصیلات آن‌ها کمتر از سطح متوسطه است، دیده می‌شود.

کد خبر 364472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.